Calatoriile in strainatate pentru cumparaturi au inceput sa devina o practica tot mai populara pentru un segment in crestere de turisti romani, destinatiile alese de acestia diversificandu-se in ultimii ani o data cu cresterea veniturilor si a pretentiilor privind calitatea produselor.

"Aproximativ 7.500-10.000 de romani pleaca anual din tara pentru cumparaturi. Ei cheltuiesc in medie 1.000-1.500 de euro pentru cumparaturi, la care se adauga pretul pachetului turistic in sine (drum si cazare/masa), care variaza intre 200 de euro si 1.100 de euro", a declarat agentiei Mediafax secretarul general al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Mircea Draghici.

Pentru turistii romani, cele mai populare destinatii pentru shopping sunt Turcia (Istanbul), Emiratele Arabe Unite - Dubai, China, Marea Britanie (Londra), Franta (Paris), Grecia, Polonia (Varsovia), Austria (Viena), Italia (Milano), Ungaria (Budapesta), SUA (New York) si Thailanda.

Perioadele de calatorie alese variaza in functie de locatie si sunt determinate de clasicele reduceri de preturi practicate de marile magazine. Ele sunt cuprinse in principiu intre lunile octombrie si martie ale anului urmator.