"Reprezentantii TUI ne-au anuntat ca Romania nu mai apare in cataloagele TUI, dar apare in mediul online. Apare in produsele online scoase la vanzare de TUI. Nu mai este in catalogul tiparit, printat. Sigur ca nu este bine, aici sunt discutii in care intervine MDRT", a spus Martin, scrie Mediafax.

In anul 2009 MDRT a semnat un contract cu TUI pentru ca turoperatorul sa revina din 2010 in Romania. Din 2006 grupul german a renuntat sa mai aduca turisti in Romania si a scos din cataloagele sale de promovare statiunile romanesti, nemultumit de conditiile de cazare, preturile mari practicate de hotelieri, zgomotul si lipsa curateniei din localitati.

"Evident ca este un semnal negativ. Din punctul nostru de vedere, vrem ca in sezonul 2013 lucrurile sa reintre in normal in relatia cu TUI, astfel incat sa dovedim ca litoralul si, bineinteles, restul destinatiilor romanesti, merita atentia cuvenita. Relatia de negociere si de discutie esre purtata exclusiv intre TUI si MDRT", a afirmat Martin.

Ea a adaugat ca piata germana este considerata una traditionala pentru litoralul romanesc.

"Daca TUI s-ar retrage din Romania sigur ca de aici incep foarte multe probleme, asa cum s-a intamplat acum sase ani, atunci cand a inceput acel scandal al plajelor", a mai spus sefa ANAT.

Cataloagele tiparite ale TUI au tiraje de milioane de exemplare si se difuzeaza in mai multe tari.

Citeste si:

Romania apare, in schimb, cu opt hoteluri in cataloagele difuzate de Thomas Cook Neckermann pe piata germana si cu sase unitati de cazare in cataloagele pentru piata poloneza.

Surse din turism au declarat in luna august ca TUI si ITS, doua dintre cele mai mari grupuri de turism din lume, intentioneaza sa inceteze de anul viitor sa mai aduca turisti in Romania, nemultumite de lipsa promovarii pe piata germana si de imaginea Romaniei in strainatate, deteriorata in ultima vreme pe fondul situatiei politice.

"Cele doua grupuri intentioneaza sa se retraga pentru ca o serie de promisiuni facute de MDRT in ultimii ani nu au fost inca onorate. Printre altele, s-au promis in toamna anului trecut investitii in promovarea Romaniei in Germania in valoarea de 3 milioane de euro in urmatorii doi ani si nu s-a facut nimic", au mentionat atunci sursele.

Desi reprezentantii MDRT au evitat sa faca public numarul turistilor adusi de TUI pe litoralul romanesc, au afirmat, totusi, ca TUI si ITS au adus impreuna, in aceasta vara, pe litoral, peste 2.000 de turisti germani.

Cu toate acestea, unii reprezentanti ai agentiilor de turism sustin ca TUI nu a adus mai mult de cateva sute de turisti in statiunile de pe litoral.