Accor a cumparat in aprilie FASTBOOKING, un furnizor de servicii digitale pentru industria hoteliera, pe care grupul il va folosi pentru oferirea de servicii de rezervare online catre anumiti hotelieri independenti. Comisionul pe care il va percepe Accor pentru aceste servicii va fi sub cel aplicat de agentiile online concurente, a declarat directorul general adjunct al grupului, Vivek Badrinah, informeaza Mediafax.

"Transformarea platformei noastre de distributie intr-o platforma deschisa este un pas major pentru grup si reflecta o noua abordare", se arata intr-un comunicat al directorului general Sebastien Bazin, citat de Reuters.

Accor, care concureaza cu InterContinental, Marriott si Starwood, a precizat ca investitia se adauga unei sume de 225 de milioane de euro, anuntata deja, pe care o va cheltui pentru dezvoltarea afacerilor online in intervalul 2014-2018. Accor opereaza 3.700 de hoteluri la nivel mondial, de la brandul de lux Sofitel pana la brandul economic Ibis.

Obiectivul grupului este triplarea ofertei online la 10.000 de hoteluri pana in 2018, prin intermediul noului serviciu care va fi lansat in luna iulie.
Accor, cel mai mare grup hotelier din Europa, se confrunta cu cresterea concurentei din partea agentiilor online de calatorii, care afecteaza marjele de profit, dar si a popularitatii tot mai mari a site-ului Airbnb, de inchiriere a locuintelor particulare.

Citeste si:

Airbnb este companie americana infiintata in 2008 care detine o platforma online prin care se pot inchiria, oriunde in lume, camere, apartamente sau case intregi direct de la proprietar. Compania detine un serviciu de inchirieri de 600.000 de listari in mai mult de 190 de tari.
In august 2014, compania Airbnb era evaluata la 10 miliarde de dolari.

Grupul Accor realizeaza o treime din vanzari online, prin intermediul site-ului propriu si al rezervarilor prin intermediul agentiilor online. Anul trecut, Accor a cumparat start-up-ul francez Wipolo, companie care ofera servicii de management al itinerariilor prin intermediul Internetului si dispozitelor mobile.

Bazin, specialist in tranzactii cu instrumente financiare care a preluat conducerea Accor in august 2013, a impartit grupul in doua divizii, HotelServices si HotelInvest, pentru a separa operatiunile de servicii hoteliere de cele in domeniul proprietatilor, in vederea cresterii profitabilitatii. Restructurarea a dat rezultate, grupul obtinand anul trecut un profit operational record de 602 milioane de euro, in crestere cu 11,7%, in termeni comparabili.

Sursa foto: Captura Fastbooking.com