In perioada imediat urmatoare, autoritatea va finaliza strategia, pe care o va revizui si cu reprezentantii asociatiilor de profil din industrie, inainte de a o face publica, conform News.ro

Pentru perioada 2017-2020, s-a luat în considerare alocarea unui buget minim anual de circa 5 milioane de euro.

ANT are alocate in acest an doua milioane de euro pentru actiunile de promovare turistica a Romaniei, pentru participarea la targurile internationale de profil.

Strategia a fost conceputa de o echipa de proiect interna, fara costuri

"Strategia include actiunile elaborate de Autoritatea Nationala pentru Turism, intervalul ianuarie - martie 2016 fiind deja punctat, cu transparentizarea bugetului exact alocat pe fiecare actiune, stadiul de realizare, dar si actiunile si proiectele realizate de ANT pana la sfarsitul anului, multe dintre ele reusite fara a necesita cheltuieli sau cheltuieli mari", a afirmat Nedea.

Citeste si:

Ea a aratat ca, daca in acest an au fost alocate pentru promovare doua milioane de euro, echipa de management de proiect pentru elaborarea strategiei a prevazut pentru intervalul 2017-2020 un necesar numai pentru "bifarea" actiunilor care tin de obiectivele strategice din Manualul de Brand, din Master Planulul pentru Dezvoltarea Turismului National 2007-2026 si hotararea de Guvern din 2013 privind organizarea si functionarea autoritatii, de aproximativ cinci milioane de euro pe an.

"Este un buget realist. Astfel, pentru anii urmatori, in negocierea bugetara pe care ANT o va face cu ministerul cu resort sau cu Guvernul, acesta strategie va oferi o fundamentare coerenta, o viziune de ansamblu, inclusiv obiectivele urmarite", a explicat presedintele autoritatii.
Dupa ce va finaliza strategia, ANT o va prezenta vicepremierului Costin Borc si o va discuta cu reprezentantii asociatiilor reprezentative.

"Bugetul restrictiv nu a permis o alocare substantiala pentru promovarea turistica a tarii. Am reusit sa incheiem colaborari, care nu necesita implicarea financiara a ANT si care sustin eforturile noastre de a promova Romania din punct de vedere turistic. In calitate de manager al ANT a trebuit sa pornesc de la aceasta realitate, sa mi-o insusesc si sa vin cu o solutie care sa deblocheze situatia si sa ofere sectorului de turism un instrument coerent de dezvoltare", a mai spus Nedea.

Sursa foto: gpointstudio / Shutterstock