Ferrari știe că, la un moment dat, va trebui să vândă mașini cu propulsie electrică, dar nu vrea să lase în urmă sunetele motoarelor sale emblematice. Tocmai de aceea, italienii au patentat niște difuzoare și amplificatoare care să producă zgomotele specifice unui V12 sau a unui V8, care ar trebui să ofere o „experiență autentică” pentru proprietarii viitoarelor EV-uri Ferrari.

Ferrari nu vrea să lase, încă, motoarele cu ardere internă, dar chiar și oamenii din Maranello știu că viiitorul, așa cum este el prezentat acum, aparține electricelor. Cum o mașină electrică nu poate suna ca un motor V12 de 3 litri semnat Gioacchino Colombo, inginerii care lucrează la umbra Căluțului Cabrat par că au găsit o soluție. Oficial, Ferrari vorbește despre „aparatură de reproducere pentru culegerea de sunete în asociere cu motoare electrice”. Practic, Ferrari ar vrea să preia sunetele produse deja de motorul electric și, cu ajutorul aparaturii care se află în dezvoltare, să le „acordeze” pentru a emite o gamă de zgomote care seamănă mai degrabă cu cele la care te aștepți de la un Ferrari pe benzină.

Se pare că amplificatorul de sunet va fi montat pe puntea spate - Foto: Carbuzz.com

Se parcă inginerii italienii sunt deja capabili să moduleze sunetul amplificat în funcție de viteza motorului electric, iar Ferrari arată că sunetul pe care mașinile sale îl produc este important deoarece contribuie la „plăceărea șofatului”, dar și ca parte a relației cu mașina. „Sunetele pe care o mașină le emite sunt o parte din feedback-ul pe care șoferul îl primește în timpul unei călătorii și acestea îl informează despre ce face mașina sa,” se arată în documentația găsită de Carbuzz.com.

Citește și: Așteptarea pentru un Ferrari Purosangue depășește doi ani. Ferrari a întrerupt comenzile

Această idee nu este unică, Dodge dezvoltând o tehnologie plecând de la aceeași nevoie. Când americanii au prezentat conceptul Dodge Charger Daytona SRT EV, care prefațează un viitor muscle car 100% electric, s-a vorbit despre un sistem de evacuare special „Fratzonic” care folosește niște senzori ce monitorizează viteza de deplasare. Cu cât aceasta crește, sistemul folosește niște amplificatoare pentru a produce un sunet tot mai zgomotos prin evacuare. Există, însă, și multe companii mici care oferă kit-uri mai simpliste (efectiv, sunt niște boxe pe care le atașezi mașinii electrice, pe dedesupt, care scot zgomote specifice motoarelor cu ardere internă) menite să-ți facă mașina electrică deloc silențioasă.

În acest caz, problema se pune puțin altfel, deși dorința de a imita comportamentul sonor al motoarelor cu combustie internă este evident. În prezent, Ferrari lucrează atent la „coloana sonoră” a fiecărui model pe care-l produce, chiar și simfoniile motorului V6 din mijlocul Ferrari-ului 296 GTB hibrid fiind atent studiate pentru a suna aproape ca un V12. În trecut, se spunea că Ferrari își acorda evacuările asemeni unor instrumente muzicale pentru a amplifica sunetul motoarelor sale. Dar nu doar Ferrari a făcut asta, chiar și Lexus a orchestrat atent sunetul superbului V10 de pe supercarul său LFA, lucrând în colaborare cu divizia de instrumente muzicale a Yamaha pentru a obține sunetul dorit.

Sursa foto: Ferrari

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri