Fie ca ii spune oenoturism, enoturism sau chiar turism viticol, multi romani inca nu stiu nici de acesti termeni, nici de faptul ca pot practica acest tip de turism in tara, desi exista de mai bine de cinci ani, spune Alina Iancu, fondator al CrameRomania.ro, un portal despre zonele viticole si cramele care pot fi vizitate in tara.

"Noi am scris pe site viziteaza crame, nu turism viticol, oenoturism sau enoturism, pentru ca multi nu stiu ce este oenoturism sau enoturism, dar in alte tari este foarte cunoscuta ideea. Noi nu stim ca avem termenii, nu stim de fapt ca avem asa ceva (n.r.: turism viticol). Foarte multi compara cu ce au vazut in afara si spun: Avem si noi asa ceva? Acum 5 ani am fost in nu-stiu-ce-tara. Dar si noi avem tot de cinci ani, dar oamenii respectivi nu au stiut ca avem asa ceva. Nu avem cea mai buna infrastructura, nu avem cazare, dar avem crame frumoase", sustine fondatorul CrameRomania.ro.

In Romania exista in prezent 140 de crame, dintre care 60 sunt deschise pentru turisti si organizeaza degustari de vin. Astfel, ca o comparatie, o crama din Romania primeste 300 de turisti in sase luni de zile, pe cand o crama din SUA primeste acelasi numar de turisti in doar un weekend. Pe langa faptul ca nu este promovat turismul viticol in Romania, cramele stau prost la capitolul cazare.

"Noi vorbim de turism viticol in Romania, dar nu ne putem compara cu ce este afara. Cand vorbim de Romania, cazarea este o mare problema, se dezvolta, cam din 6 in 6 luni mai apare un loc de cazare, dar tot e un numar foarte mic. Cred ca am ajuns la 10 crame cu locuri de cazare", spune Alina Iancu.

Alina Iancu este antreprenor, are o firma de productie tocuri si accesorii pentru incaltaminte, insa fiind pasionata de vinuri a inceput sa se ocupe de organizarea vizitelor la cramele din Romania si implicit sa promoveze, din bani personali, turismul viticol sau oenoturismul in tara. Astfel, a realizat site-urile CrameRomania.ro si Revino.ro si are in plan sa mearga mai departe cu promovarea enoturismului sau vizitarea cramelor.

turism viticol, crameromania, revino

Sursa foto: CrameRomania.ro

"Pana sa facem turism viticol, trebuie sa aflam ca exista cramele. Mi-ar placea sa fac o harta ca un carnetel cu multe zone viticole sau sa fac o harta mare si sa pun si obiective turistice. Asa ca harta in varianta printata o sa fie in plan pana la inceputul anului viitor. Macar cateva exemplare sa trimit la fiecare crama. Cred ca acesta ar fi primul pas pentru promovarea turismului viticol la nivel national. La nivel de turisti, sa le impart in Centrul Vechi, care este cel mai plin de turisti", mai spune Alina Iancu.

Turismul viticol poate fi practic in toate regiunile tarii. O vizita de degustare costa intre 29 lei si 100 lei de persoana si include vizita propriu-zisa a cramei si podgoriilor, degustarea a 3-5 vinuri diferite si gustare rece (salamuri, branzeturi etc). Mai mult, intr-o vizita la crama afli, de la ghidul cramei, atat povestea conacelor si podgoriilor, cat si traseul vinului de la vita de vie la presa: cum sunt sortati strugurii, in ce utilaje este produs vinul industrial, cum capata anumite arome, care sunt pasii pentru degustare si cum recunosti un vin bun la restaurant sau magazin.

In Romania, sunt inregistrate peste 250 de crame, insa dintre acestea doar 140 produc si vand vin imbuteliat. Totusi, numarul cramelor creste constat cu 5-10 unitati pe an, potrivit Alinei Iancu.

Romania se afla pe locul 13 in topul mondial al celor mai mari producatori de vin, conform datelor preliminare publicate recent de Organizatia Internationala a Viei si Vinului (OIV).

Sursa foto: Alexander Chaikin/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri