"Noi romanii sa ne uitam in oglinda sa vedem ce fel de oameni suntem si asa turism sa facem, nu altfel de turism. Noi am pierdut niste calitati pe care le aveau parintii nostri: simplitatea si curatenia. De aici trebuie sa pornim si sa o facem cu aceasta eticheta. Simplitate, curatenie si bun simt, asta trebuie sa facem in pensiunile rurale. Sa cautam sa educam ca sa evite kitsch-ul atat in constructii, cat si in dotarile pe care le au pensiunile. Pana nu ne intoarcem la acest comportament si acest mod de viata nu vom reusi cu aceste pensiuni turistice", considera Gibi Anghelache, proprietarul satului de vacanta Enisala Safari Village.

Antreprenorul care a construit un sat de vacanta in salbaticia Deltei

Antreprenorul care a construit un sat de vacanta in salbaticia Deltei

Antreprenorul spune ca in prezent exploatarea turistica a Deltei Dunarii se face haotic si ca, spre exemplu, in Murghiol, Mila si Sf. Gheorghe au inceput sa apara o aglomeratie de vile cu o arhitectura "foarte dubioasa" si barcagii. Asta in conditiile in care Delta Dunarii poate fi "indiscutabil" brand de tara. "As prefera un Toma Alimos sau un Terente care sa se ocupe de Delta Dunarii si sa o puna bine pe harta Europei", spune antreprenorul referitor la promovarea Deltei Dunarii, de care altfel statul nu se ocupa.

Dar cum putem promova Romania? Gibi Anghelache spune ca tara noastra trebuie promovata asa cum suntem si astfel chiar i-a propus unuia dintre fostii ministri ai Turismului urmatorul motto: Romania, the land you never know. "Este mult mai neasteptat si mult mai incitant si de fapt astia suntem noi. Te duci maine sa cumperi ceva, azi apar niste norme si niste taxe pe nu-stiu-ce, maine se schimba nu-stiu-ce, astia suntem noi. Dar hai sa ne definim bine ce suntem noi ca romani", conchide antreprenorul din Delta Dunarii.

Citeste un interviu exclusiv cu proprietarul Enisala Safari Village despre motivele pentru care Delta Dunarii ramane un paradis inaccesibil micilor proprietari, pe Wall-Street PRO.

Sursa foto: BelkaG/Shutterstock.com