Tursimul romanesc are un deficit masiv de personal, deoarece forta de munca este putina, slab pregatita, prost platita si migreaza in Occident pentru salarii mai bune, au avertizat, sambata, reprezentantii industriei la reuniunea Turismul romanesc pe piata comunitara\"
"Turismul se afla pe locul doi in economia romaneasca, din punct de vedere al ramurilor economice care inregistreaza deficit de forta de munca, datorita migratiei acesteia in Occident si a salariilor mici, dupa sectorul constructiilor, a declarat, citat de NewsIn, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Gheorghe Fodoreanu. insa, daca in domeniul constructiilor a inceput deja sa se produca fenomenul invers, al revenirii lucratorilor din Occident datorita majorarii salariilor in Romania, in turism nu se intampla acelasi lucru, a mai spus Fodoreanu.

Personalul de baza din turism, tot ceea ce inseamna receptioneri, cameriste, ospatari si asa mai departe, este, pe de o parte, foarte greu de format la standarde profesionale inalte si, pe de alta parte, foarte greu de fidelizat si de tinut in Romania, datorita salariilor mici din acest domeniu, a subliniat, cu aceeasi ocazie, secretarul general al Federatiei Industriei Hoteliere din Romania (FIHR), Mihai Rasnita. in ceea ce priveste personalul managerial din turism, ne confruntam cu o inflatie de diplome academice in acest domeniu, care de cele mai multe ori nu isi justifica studiile printr-un nivel corespunzator al prestatiei profesionale, a mai spus Rasnita.

Modernizarea hotelurilor si a infrastructurii, necesara dezvoltarii turismului romanesc, este un proces indelungat si anevoios; in schimb, este mult mai usor si dureaza mult mai putin imbunatatirea calitatii serviciilor din turismul romanesc, a declarat directorul agentiei de comunicare Achelis & Partner, Thomas Achelis.

De exemplu, serviciile oferite in restaurantele romanesti sunt dezastruoase, din punct de vedere al competentei si amabilitatii personalului. Tocmai de aceea, avem in vedere crearea unor programe de pregatire a personalului romanesc la scoli de specialitate din Germania si Franta, in colaborare cu Camera de Comert si Industrie a Romaniei, caci turistii cheltuiesc mai multi bani atunci cand sunt satisfacuti de calitatea serviciilor oferite, a mai spus Thomas Achelis.

Marele Constantin Capsa obisnuia sa isi trimita angajatii cate sase luni pe an la Paris, la specializari, a remarcat academicianul Dan Berindei, prezent la eveniment.

Turismul se afla pe penultimul loc in topul ramurilor economice din Romania, din punct de vedere al veniturilor realizate de salariatii din acest domeniu, a declarat directorul general in Directia Strategie a Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT), Octavian Arsene. Calitatea serviciilor in domeniul turismului este determinata de formarea permanenta a personalului. in acest sens, ANT a cheltuit, anul trecut, 2,3 miliarde lei pentru cursuri de formare profesionala a personalului din turism, a mai spus Arsene.

Studiile elaborate in cadrul Organizatiei Mondiale a Turismului (OMT), bazate pe informatiile si analizele de piata realizate in tarile mari generatoare de fluxuri turistice din Europa, precum si anchetele intreprinse in randul turistilor straini care viziteaza Romania, au relevat ca raportul calitate-pret din turismul romanesc a incetat sa fie atractiv pentru turistii straini, se afirma in proiectul de strategie pentru intervalul 2007-2013, elaborat de Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri