Agentiile au avut vinzari record la Tirgul National de Turism. Sute de romani si-au cumparat din timp vacantele pentru a beneficia de reduceri.

Transformarea Tirgului National de Turism dintr-un eveniment de prezentare intr-unul de vinzare s-a dovedit un experiment reusit. Sute de romani si-au platit in avans concediile. Stimulati de prezenta masiva a clientilor, directorii a numeroase agentii de turism au decis sa acorde discounturi mari.

Astfel, desi se anuntasera reduceri de doar 5-7% la pachetele pentru litoralul romanesc, in cele din urma s-au practicat si discounturi de 20%. Oferta pentru statiunile de la Marea Neagra s-a bucurat de un adevarat succes. Pentru pachetele externe, cele mai multe cereri s-au inregistrat pentru perioada Sarbatorilor de Paste.

Grecia, in lupta cu Turcia

Citeste si:

Dintre destinatiile externe, cel mai mare succes l-au avut Grecia si Turcia. In primul rind au avut cautare pachetele de Paste. „Cel mai bine am vindut Grecia, pe destinatiile Paralia si Halkidiki, dar si charterul pe care l-am introdus, la pretul de aproximativ 130 euro. O noutate bine primita a fost destinatia Sicilia. De asemenea, s-au mai vindut vacantele pe Costa Brava“, spune Ciprian Enea, director de marketing al Romantic Travel. Pachetele de Paste in Turcia au avut, de asemenea, succes. In mod surprinzator, au fost persoane care au cumparat excursii de shopping la Istanbul.

Circuitele prin mai multe tari, dar si pachetele individuale pe Coasta de Azur au fost produse solicitate de oamenii care au vizitat Tirgul National de Turism. De asemenea, multa lume s-a interesat de excursiile in Egipt. „Au fost pachete care nu puteau fi cumparate la tirg, deoarece nu se putea face rezervarea pentru biletele de avion. Au fost multi oameni care au dat un avans, urmind ca excursia sa o cumpere ulterior. Au vrut sa-si asigure locul“, spune Mircea Draghici, secretar general al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism.

Cerere pentru Litoral

Operatorii au vindut pachetele de servicii pentru statiunile de pe Litoral mult mai bine decit se asteptau. „Litoralul s-a vindut foarte mult. Nu au fost cautate doar pachetele de servicii pentru inceputul sezonului, ci pentru toate perioadele. Au fost agentii mici care au avut vinzari de 100 de milioane de lei“, a spus Mircea Draghici. In aceste conditii, se asteapta ca programul „O saptamina la mare“, care va fi pus in vinzare in aceasta saptamina si care ofera o saptamina la mare in lunile mai sau septembrie, cu preturi pornind de la 799.000 de lei, sa aiba un mare succes. Cum rezultatele acestui prim tirg de turism cu vinzare au fost mai mult decit incurajatoare, este de asteptat ca si in anii urmatori sa se organizeze dupa aceleasi reguli.