Reprezentantii Singapore Airlines, primii care vor vedea noul Airbus decoland de pe pista, au precizat ca avionul va zbura pe ruta Singapore – Sidney, Australia.

Dupa doi ani de asteptare si numeroase testari ale mega-aeronavei A380, timp in care Airbus si compania-mama EADS a inregistrat pierderi financiare, zborul din octombrie va confirma, oficial, sosirea pe piata si performantele mult asteptate ale aeronavei.

Airbus va continua planul de reducere a costurilor pentru a recupera pierderile anterioare, prin demiterea a peste 10.000 de angajati, potrivit oficialilor companiei.

Singapore Airlines a anuntat, luna trecuta, licitarea locurilor primului zbor al A380 pe site-ul eBay, incasarile urmand sa fie donate unor actiuni caritabile.

Citeste si:

“ Toata echipa Singapore Airlines asteapta cu nerabdare sosirea noii aeronave A380, pe 15 octombrie. Primul zbor se anunta a fi unul dintre cele mai interesante din istoria aviatiei”, a declarat CEO Singapore airlines, Chew Choon Seng.

A380 a trezit, inca de la anuntarea lui, interesele multor companii aeriene care vedeau in noul avion, cu un numar dublu de locuri datorita supraetajarii, solutia perfecta numarul ridicat de pasageri care opteaza pentru zborurile lungi internationale. Aripile gigantice ale aeronavei sunt produse in Marea Britanie, de unde sunt transportate la sediul central Airbus din Toulouse, Franta, pentru asamblarea finala.

Pana in prezent, 14 linii aeriene s-au inscris pe lista cumparatorilor, Airbus primind 173 de comenzi pentru imensa aeronava A380. Singapore Airlines a comandat 19 astfel de aeronave, urmand sa adauge inca sase in curand.

In ultimul an, Airbus a fost grav afectat de intarzierile de productie ale programului sau de constructie a aeronavei gigant A380, de problemele legate de dezvoltarea noului sau avion de dimensiuni medii A350 si nivelul scazut al dolarului, ce favorizeaza rivalul Boeing, al carui ultim model, Boeing 787 Dreamliner concureaza puternic cu A380.