Profesionistii din turismul grec incercau sa evalueze eventualele consecinte ale violentelor care au afectat tara in ultimele zece zile, dar isi faceau griji mai degraba din cauza crizei financiare internationale, relateaza AFP.
"Din fericire, nu suntem nici Austria, nici Elvetia, tari ale vacantelor de iarna, iar daca se linistesc lucrurile, sectorul nu va suferi prea mult din cauza agitatiei sociale", a declarat pentru AFP presedinta Asociatiei elene a agentiilor de voiaj (Hatta), Argyro Philli.

A doua sursa de venit a tarii, dupa marina comerciala, turismul grec este in special estival si balnear, sezonul incepand primavara si umpland insulele si coastele, dar mai putin marile centre urbane. Pana atunci, spera cei din turism, daca tulburarile se calmeaza, socul violentelor provocate de moartea unui adolescent ucis de politie se va amortiza, cu atat mai mult cu cat, subliniaza Philli, Grecia "nu se confrunta totusi cu terorism, nu au existat pana acum nici victime, nici violente impotriva civililor".

La Uniunea hotelierilor din Atena se pot numara 15 hoteluri care au suferit pagube in timpul actelor de vandalism de saptamana trecuta, majoritatea deja reparate. Pe langa indemnizatiile promise de guvern, primaria intentioneaza sa le scuteasca de taxele locale, informeaza NewsIn.

"Consecintele asupra sezonului estival ar trebui sa fie minime, daca nu chiar neglijabile", spune si presedintele patronatului din sectorul turismului, Nikos Angelopoulos, in declaratii pentru cotidianul liberal Kathimerini.

La Atena, unde hotelurile sunt de obicei pe jumatate goale iarna, au existat "plecari precipitate" ale unor grupuri mici sau in cazul unor turisti pe cont propriu si anulari ale ale unor rezervari. "Dar ceea ce ne face cel mai mult rau este ca Acropole ramane in continuare inchis", adauga el.

Fara legatura cu tulburarile, acest obiectiv turistic important pentru Atena este inchis de 10 zile din cauza unui protest al angajatilor Ministerului Culturii, pentru revendicari salariale.

"Din cauza asta, cred ca nu voi mai veni niciodata in tara voastra", spunea un tanar turist american duminica seara.

La Salonic, al doilea oras din tara, foarte popular printre turistii bulgari, sarbi sau romani, pentru sejururi scurte si cumparaturi, consecintele sunt mai grave. Peste 2.000 de rezervari au fost anulate saptamana aceasta, potrivit secretarului general al Uniunii locale ale hotelurilor, Dimitris Mousiadis. Dar piata era deja in scadere cu circa 30%, clientela fiind afectata din plin de criza mondiala.

De altfel, incetinirea dezvoltarii economice genereaza cele mai multe temeri in sectorul turismului. "In doua sau trei luni vor incepe problemele de lichidati", spune Françoise Deschamps, sefa unei agentii de voiaj din Atena.

"Platile pentru vara se incheie dupa sarbatori, adica in momentul in care tara va incepe sa fie afectata de efectele crizei internationale, va trebui ca preturile sa fie renegociate stans", afirma Yannis Evangelou, un veteran al sectorului.

Potrivit ministrului turismului, Aris Spiliotopoulos, Grecia este preferata in primul rand de europeni, dintre care cinci milioane de germani si britanici, si ar trebui totusi sa suporte criza, care va fi mai grava pentru destinatiile mai indepartate. "Am intrat intr-o lunga perioada de incertitudine, dar nu sunt suntem in criza", a afirmat el, intr-o conferinta de presa de la inceputul lunii.

Sectorul turistic, in care muncesc 850.000 de persoane in Grecia, a adus in 2007 venituri de aproape 11,5 miliarde de euro, adica 18% din PIB.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri