"Turismul din Romania este in crestere si nu reprezinta inca o piata matura, ca in celelalte state comunitare. Tocmai din acest motiv, in 2009, turismul va creste in continuare, chiar daca la ritm mai redus fata de anii anteriori. Nu este exclusa nici o stagnare a pietei, insa in tarile din vestul Europei, dat fiind faptul ca piata de profil a ajuns deja la maturitate, se inregistreaza deja scaderi importante ale pietei", a precizat reprezentantul ANAT.

Tot referitor la previziunile din acest sector, reprezentantul ANAT a spus ca in 2009 vom asista, in conditiile crizei financiare, la fuziuni si prelurari de agentii de turism de talie medie.

"In ce priveste marile agentii, acestea vor rezista cel mai bine socului crizei financiare. Totodata, o mare parte din touroperatorii medii se vor vedea nevoiti sa fuzioneze sau vor fi preluati. Iar agentiile mici, care sunt in mare parte revanzatoare de pachete ale marilor touroperatori, vor risca falimentul in cazul in care nu vor adopta o politica de marketing, o strategie care sa combata efectele crizei", a mentionat Traian Badulescu.

Aceeasi parere o impartaseste si directorul executiv al agentiei de turism Perfect Tour, Sorin Vaduvoiu.

Citeste si:

"Pe piata turismului autohton vor aparea falimente, insa acestea se vor inregistra in special in cazul operatorilor "de apartament", pentru ca volumul redus de vanzari nu le va permite acoperirea cheltuielilor, "sau in cel mai bun caz nu vor obtine profit"."

Referitor la problemele cu care se confrunta turismul autohton, Vaduvoiu a indicat lipsa unei strategii coerente si viabile transguvernamentala pe termen lung, lipsa unei infrastructuri adecvate turismului, precum si a investitiilor, "toate acestea, corelate cu lipsa personalului calificat, adancind distanta dintre turismul romanesc si cel european limitrof".