Cele doua companii au anuntat ca, in ciuda "potentialelor beneficii pe termen lung", nu au putut ajunge la o intelegere, anunta BBC, conform NewsIn.

Directorul executiv al Qantas, Alan Joyce, a avertizat saptamana trecuta ca va continua discutiile cu oficialii BA numai in cazul in care compania australiana ar avea beneficii si castiguri majore pe de urma unui acord, adaugand ca acest lucru nu este inca sigur.

BA a anuntat joi ca nu va fi de acord ca Qantas sa detina mai mult de 50% din actiunile companiei cu capital mixt, desi operatorul australian are o valoare de piata mai mare decat BA.

Citeste si:

Conform legilor australiene, Qantas ar fi trebuit sa ramana actionarul majoritar al noii companii, iar sediul central al acesteia, precum si unitatile principale, ar fi fost stabilite in Australia. De asemenea, actiunile companiei urmau sa fie listate la bursa din Sydney.

Industria aeriana mondiala a fost grav afectata de scumpirea combustibililor, al caror pret a atins un nivel record la mijlocul lunii iulie. Pretul energiei a scazut ulterior, din cauza crizei financiare ce a afectat cererea, fortand multe companii aeriene sa ia in calcul fuziunea.

British Airways a inregistrat in primul semestru pierderi nete de 49 milioane lire sterline (77 milioane dolari), fata de un profit net 493 milioane lire sterline raportat in aceeasi perioada a anului trecut.