In ultimii ani hotelierii din Romania au traversat o perioada fertila si productiva explicata prin potentialul foarte mare al pietei, si nu prin capacitatile lor manageriale, insa odata cu criza acestia trebuie sa se trezeasca la realitate si sa conceapa planuri de business viabile, este de parere Malin Malineanu, development coordonator al Best Western Romania.
„Daca hotelierii vor astepta in continuare o rezolvare din afara in loc sa inteleaga ca sunt responsabili in a gasi solutii, atunci perioada de criza se va prelungi mai mult decat se anticipeaza. Aceasta arma foarte facila si extrem de utilizata de a reduce preturile se va dovedi una perfida, revenirea la palierele tarifare normale fiind una foarte dificila”, a declarat Malineanu, intr-un interviu acordat Wall-Street, adaugand ca preturile au scazut deja cu pana la 30%, ajustarile cele mai mari fiind in cadrul unitatilor de patru si cinci stele.

Desi considera Bucurestiul o destinatie overpriced, reprezentantul Best Western considera ca reducerea drastica a preturilor nu este o solutie viabila. „Cred ca preturile practicate in Romania nu sunt suficient de corect calibrate pentru fiecare hotel in parte. Pana acum, politica tarifara a hotelierilor a depins foarte mult de „inspiratia” concurentilor. De aceea, cred ca fiecare hotel trebuie sa isi faca o analiza proprie, sa faca apel la expertiza de calitate si sa ajunga la o politica tarifara ajustata produsului si pozitiei pe piata”, mai afirma Malineanu.

Sunt totusi jucatori in piata care ar putea profita de pe urma actualului climat economic. „Cred ca hotelierii independenti vor fi cei mai afectati de aceasta criza, deoarece competitivitatea va fi una acerba. Cum vanzarea este una putin probabila pentru ca in zilele astea nimeni nu mai cumpara, apartenenta la un lant este cea mai buna solutie, iar Best Western va profita de aceasta situatie”, spune Malineanu, care isi propune pentru anul acesta intre 2 si 5 afilieri.

Cele 13 hoteluri afiliate pana in prezent la Best Western urmau sa ruleze anul trecut afaceri de circa 16 milioane de euro, insa rezultatele din ultimul trimestru au tras in jos aceasta valoare. “Primele trei trimestre au fost foarte bune, insa din octombrie lucrurile s-au schimbat radical, de aceea nu am reusit decat o cifra de afaceri de 12 milioane euro, cu 25% sub estimari”, mai spune Malineanu.

El considera ca varful crizei din hotelaria romaneasca nu a fost inca atins si nu se asteapta la o revenire a pietei in 2010. „Anul 2009 va fi unul foarte dificil, cu un declin al pietei de cel putin 10-12%. Si 2010 va fi un an dificil, in special pentru unitatile de patru si cinci stele”, afirma reprezentantul Best Western.

Malineanu isi propune ca in umatorii 3-5 ani lantul pe care il coordoneaza sa ajunga la un numar de 20-25 de unitati. Nu numai Best Western intentioneaza sa profite de actualul context pentru a-si afilia cat mai multe hoteluri independente: retele precum Golden Tulip, Best Western, Wyndham, Accor, Marriott sau Hilton si-au anuntat de curand intentia de afiliere a unor locatii independente.

Best Western International este unul dintre cei mai importanti jucatori din industria hoteliera mondiala, cu 4.000 de locatii raspandite in peste 80 de tari. In Romania, Best Western detine in prezent o retea de 13 hoteluri afiliate, operate independent si aflate in proprietate privata.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri