In prezent, Aeroportul Otopeni are doua terminale, unul pentru curse interne si unul pentru curse internationale.
De asemenea, la sfarsitul anului viitor, Aeroportul International Henri Coanda va avea 15 porti noi de imbarcare, fata de noua porti de imbarcare in prezent. Aceste lucrari sunt prevazute in Faza a III-a a dezvoltarii si modernizarii Aeroportului International Henri Coanda.

Directorul general al Aeroportului Henri Coanda a adaugat faptul ca valoarea totala a Fazei a III-a este de 150,76 milioane euro, bani suportati de Aeroportul Otopeni.

"Extinderea Fingerului cu pana la 14 burdufuri, car vor fluidiza circulatia si vor fi in conexiune cu cele doua terminale ale aeroportului, vor fi gata in decembrie 2010. Astfel, tot Fingerul va avea 24 de porti de imbarcare, din care 15 noi, iar din acestea, noua au burdufuri noi, fata de noua porti de imbarcare cu cinci burdufuri in prezent. Constructia se intinde pe aproximativ 17.000 metri patrati", a precizat Tudor Jidav.

Acesta a mentionat faptul ca, pana in decembrie 2011, va fi extinsa Aerogara Sosiri Internationale si Schengen, lucrare ce face parte tot din Faza a III-a. Totodata, in prezent se construieste si parcarea de 459 locuri, ce se intinde pe 12.000 mp.

"De asemenea, ultima etapa a Fazei a III-a este amenajarea Aerogarii Plecari Internationale si Schengen, care va fi gata in iunie 2012", a precizat Jidav.

Potrivit lui Jidav, la finalul tuturor acestor lucrari, capacitatea anuala de pasageri va creste la 6-7 milioane, fata patru milioane pasageri in prezent. Totodata, in prezent, pe cele doua piste, capacitatea de decolare si aterizare este de 42 aeronave pe ora.

Modernizarea Aeroportului Otopeni a inceput in 1994, cu Faza I ce cuprindea terminalul de plecari si Fingerul si apoi cu Faza a II-a, ce a cuprins terminalul de sosiri, turnul de control si parcarea de la suprafata. Faza a III-a a inceput in 1998.