Cu o pondere de peste 60% a clientilor corporate, segment care a redus drastic bugetele de calatorie, afacerile Happy Tour, cel mai mare jucator de pe piata locala a agentiilor de turism, vor inregistra anul acesta un recul de 20%-25% fata de 2008, pana la circa 40 de milioane euro, cel mai scazut nivel din 2006 si pana in prezent.
Declinul afacerilor are ca principala cauza o reducere de pana la 25% a tarifelor. “Nu am inregistrat o scadere a numarului de clienti, ci dimpotriva, ne-am mai marit portofoliul cu circa 5%, pana la 1.400 de clienti. Am pierdut totusi cativa clienti in domeniul constructiilor, in principal companii care si-au inchis portile”, a declarat Javier Garcia del Valle (foto), care ocupa, din martie 2009, functia de vicepresedinte executiv al Happy Tour.

In aceste conditii, Happy Tour isi propune sa isi creasca cifra de afaceri incepand din 2010. “Incepand de anul viitor ne propunem sa crestem cel putin in ritmul pietei, pentru a ramane in continuare lider. Cred ca T1 va fi dificil pentru piata agentiilor de turism, iar din martie se va observa un trend ascendent”, a mai declarat oficialul Happy Tour.

Cu o cifra de afaceri de 50 milioane de euro in 2008, Happy Tour a inregistrat peste 300.000 de segmente de zbor, peste 250.000 de nopti de cazare rezervate in hoteluri si peste 350 de actiuni corporatiste organizate in destinatii dintre cele mai diverse din lume.

Turismul local, cu potential, dar inca neatractiv pentru achizitii

Din decembrie 2007, de cand GED a preluat fraiele Happy Tour, nicio alta achizitie sau fuziune nu a mai avut loc pe piata agentiilor de turism. “Intr-adevar criza era o oportunitate pentru eventualii investitori, din punct de vedere al preturilor, dar nu cred ca vreo agentie de turism din Romania prezinta o situatie financiara care ar interesa vreun investitor”, a mai spus reprezentantul Happy Tour.

Acesta considera insa ca, odata cu finalizarea crizei din Romania, tranzactii precum cea a Happy Tour vor mai avea loc pe piata locala. “Cred ca odata cu dezvoltarea industriei turistice din Romania, afaceri de familie, cum era si Happy Tour, nu vor putea face fata concurentei si vor fi achizitionate de investitori cu experienta. Pentru aceasta consolidare a pietei va fi insa nevoie de o infrastructura corespunzatoare si de o economie in crestere”, a mai declarat del Valle.

Din 1996 si pana in prezent, GED a investit in Romania peste 100 milioane euro, in 18 companii. In afara de Happy Tour, in Romania, portofoliul GED include, printre altele, Fonomat (lant de retail GSM), Diamedix, Total Energy Business Romanian Real Estate Partners si Rosegur. “Din cate stiu, GED nu este in prezent in discutii avansate pentru vreo investitie pe piata romaneasca”, a mai spus del Valle.

Agentia de turism Happy Tour a fost cumparata de GED la inceputul anului trecut de la familia Demetriade, in urma unei tranzactii de circa 10 milioane euro.

Nicolae Demetriade a continuat sa fie directorul general al firmei pana in septembrie 2008, cand functia a fost preluata de Gabriel Ionescu, actualul director general al agentiei de turism.

Decembrie 2007-decembrie 2009 - doi ani de restructurare in Happy Tour

Recesiunea a avut, in cazul Happy Tour, si un aspect pozitiv: mai mult ragaz pentru restructurarea companiei si preluarea controlului de catre cei de la GED. “Daca eram intr-o perioada cu cresteri de 20%-30% era mult mai dificil de gandit o strategie de restructurare si integrare a Happy Tour”, a mai declarat spaniolul del Valle.

In tot acest rastimp de doi ani, agentia de turism s-a reorganizat pe departamente si au fost identificate lacunele din companie. “Acum suntem organizati pe trei mari departamente: corporate travel, leisure travel si MICE (Meeting, Incentive, Conference, Events).

In cele 4 birouri ale agentiei Happy Tour din Romania lucreaza circa 94 de experti si consultanti in domeniul turismului de afaceri. “Acum suntem in plin proces de angajare, numai in ultimele 2 saptamani am avut interviuri pentru 7 job-uri”, a mai declarat oficialul Happy Tour.

Rebranding de 400.000 euro

In decembrie 2009, Happy Tour a demarat procesul de rebranding care se va derula pe parcursul a doi ani de zile.

Procesul de rebranding si campania de promovare a acestuia reprezinta o investitie de 400.000 euro si a debutat cu recrearea identitatii corporatiste de brand.

“Prin acest proces, care presupune schimbarea culorilor, a logo-ului si a valorilor asociate cu Happy Tour, am incercat sa ajustam discrepanta intre esenta afacerii si imaginea perceputa asupra acesteia. Numele agentiei nu va fi schimbat", a mai mentionat spaniolul.

Compania Happy Tour a fost infiintata in 1996 si a fost achizitionata in 2007 de fondul de investitii spaniol GED, ca parte a investitiilor sale strategice in Romania.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri