De asemenea, in 2009, Tarom a transportat peste 1,72 milioane pasageri, aeronavele Tarom avand un grad de incarcare de 55,5% pe rutele interne si 58,9% pe cele externe.

"In baza conditiilor si a influentelor pietelor externe cumulate cu cele specifice pietei interne romanesti, Tarom inregistreaza venituri in valoare de 1.118.749.860 lei, cu 413.392.790 lei mai putin decat veniturile programate prin buget la inceputul anului 2009. Pierderile estimate la nivelul anului 2009 sunt de 90.990.780 lei", au declarat reprezentantii companiei.

In contextul evolutiei traficului de pasageri, Tarom a realizat 96,54% din numarul de curse externe planificate pentru anul 2009 si 89,33% din numarul curselor interne planificate la inceputului lui 2009.

"Factorul principal al nerealizarii obiectivelor propuse a fost criza economica globala care a afectat industria aeronautica la nivel global si Romania - in special. Evolutia industriei aeronautice este strans legata de evolutia Produsului Intern Brut si reprezinta o reflexie a investitiilor straine directe in Romania", mai declara reprezentantii companiei aeriene.

In 2009, Tarom a deschis 11 rute noi, pe urmatoarele destinatii: Amsterdam, Bari, Dubrovnik (sezonier perioada de vara), Lyon, Geneva, Salzburg (sezonier- perioada de iarna), Strasbourg, Venetia, Zurich, Budapesta si Belgrad. Noua politica a companiei Tarom de extindere a retelei de rute externe urmareste diversificarea produsului oferit pasagerilor si captarea unor noi piete, cu potential de trafic important.

Flota companiei est compusa din 26 de aeronave, de tip Boeing, Airbus si ATR.

Tarom a transportat, in 2008, aproximativ 1,98 milioane de pasageri, cu 5% mai mult decat in anul precedent, si a inregistrat venituri din exploatare in valoare de 404 milioane de dolari, cu aproximativ 10% mai mult fata de 2007. De asemenea, anul trecut aeronavele au realizat peste 15.000 de curse regulate, cu aproximativ 6,5% mai mult decat in 2007.

Nu doar Tarom a inregistrat pierderi in 2009, pentru anul trecut IATA (Asociatia Internationala de Transport Aerian) estimand pierderi nete de 11 miliarde dolari.

Pentru 2010, IATA estimeaza pierderi in valoare de 5,6 miliarde dolari.

IATA reprezinta 230 de linii aeriene, ce opereaza 93% din totalul zborurilor internationale de marfuri si de pasageri.

Carpatair si Tarom profita de falimentul My Air si zboara pe ruta Bucuresti - Bari

Carpatair si Tarom profita de falimentul My Air si zboara pe ruta...