Petrecerea sfarsitului de saptamana in strainatate a devenit o obisnuinta pentru tot mai multi turisti romani. Astfel, fata de anul trecut, cererea pentru acest tip de serviciu a crescut cu pana la 20%, dupa cum sustin reprezentantii agentiilor de turism.

Acestia apreciaza ca trendul se va mentine pozitiv, in special datorita tarifelor in scadere. "Fata de anul trecut, cererea pe acest segment a crescut cu 18-20%. In topul preferintelor se afla Roma, urmata de Paris si Milano, dar si Bruxelles si Barcelona", ne-a declarat Cristina Irimia, director de marketing la J’Info Tours. La randul sau, Adriana Goicea, managerul agentiei Prompt Service Travel, spune ca in ultima perioada o crestere foarte mare a cererii se remarca pentru Praga, ca destinatie de sfarsit de sapatmana. Turistii de week-end cheltuiesc, in medie, 1.000-1.500 euro pentru cumparaturi, la care se adauga pretul pachetului turistic, intre 200 euro si 1.000 euro, in functie de distanta si clasificarea hotelurilor.

Destinatiile europene, loc de cumparaturi

Citeste si:

Zecii de mii de conationali pleaca anual din tara pentru a-si petrece sfarsitul de saptamana sau chiar un miniconcediu in timpul saptamanii intr-una din capitalele europene si chiar mai departe de vechiul continent. Roma, Parisul sau Milano, la care se adauga Viena si Budapesta sunt destinatiile de top pentru romanii care-si permit sa petreaca aici sfarsitul de saptamana.

In plus, odata cu cresterea veniturilor si a pretentiilor turistilor, destinatiile s-au diversificat, astfel incat un miniconcediu la Londra sau la Roma nu mai reprezinta ceva iesit din comun pentru unii romani. Nu trebuie uitat nici raiul cumparaturilor, Dubaiul, unde zone precum Bur Juman Center, Deira City Center, Holiday Center, Lamcy Plaza sunt vestite si prin faptul ca ofera lucruri de calitate pentru toate buzunarele. Turistii de week-end, de obicei oameni tineri, cu venituri peste medie, apeleaza fara rezerve la serviciile sistemului de rezervari din fata calculatorului. Perioadele de calatorie alese variaza in functie de locatie si sunt determinate de clasicele reduceri de preturi practicate de marile magazine.