Roxana Maftei si fratele sau Catalin nu au mizat pe o expansiune teritoriala, limitandu-se doar la avantajul unei pozitionari strategice in Capitala, in zona cartierului Tei. Cu un singur punct de lucru, un spatiu cat un apartament de 4 camere, in care a functionat vreme de cativa ani si cu o platforma online care a crescut puternic din anul 2009, business-ul Farmacia Tei a ajuns astazi un exemplu pentru multe farmacii, inclusiv pentru lanturile mari de pe piata.

“Anul 2009 a fost primul in care am lansat platforma online pentru farmacie, practic prima oara cand am introdus produse in stoc. Inceputurile au fost timide, dar am crescut organic atat pe segmentul comertului online, dar si pe cel fizic, reusind sa imbinam cu succes cele doua segmente ale afacerii”, a declarat Catalin Maftei (foto centru cover), omul care s-a aflat in spatele crearii platformei online si intregului proces de achizitie pe Internet.

Cu o crestere care s-a simtit imediat pentru business-ul farmaciei, actionariatul companiei a decis sa isi extinda prezenta in zona Tei si sa deschida o farmacie intr-un spatiu de 500 de metri patrati anul trecut, care astazi numara nu mai putin de 15 case de marcat si se pregateste sa inaugureze si case speciale pentru livrarile online.

“Am introdus o politica speciala pe site inca de la inceputuri, si anume faptul ca nu exista posibilitatea unei plati ramburs – ceea ce ar fi insemnat ca un client sa achite curierului suma totala de plata pentru produsele comandate. Mai mult decat atat am limitat posibilitatea clientilor de a comanda daca nu au cont pe site-ul nostru. (…) Din pacate insa momentan legislatia nu ne permite sa putem livra toate produsele din stoc, exceptie facand asa numitele medicamente OTC, cele care nu pot fi eliberate fara reteta. Dar in aceasta situatie am implementat posibilitatea clientilor sa plaseze comanda online, dar sa o ridice din sediul nostru, lucru care faciliteaza astfel vanzarea acestui tip de medicamente”, a mai aratat Catalin Maftei, proprietarul C Solution, companie care ofera servicii de eCommerce, plati online si livrari online.

Un record: 45% din clientii FarmaciaTei.ro platesc online cu cardul. Cum merg vanzarile?

Conform datelor oferite de catre reprezentantii companiei, 45% din clientii Farmaciei Tei platesc online cu cardul, iar acest lucru se datoreaza mai ales faptului ca nu exista posibilitatea platii ramburs. “Inca de la inceputurile vanzarilor online din farmacie am eliminat posibilitatea rambursului, iar astazi credem noi ca aceasta pondere este una record pentru piata de eCommerce. Restul de 55% sunt clienti care prefera sa ridice comenzile direct din farmacie, iar pentru noi acest segment este unul foarte important – asta deoarece peste 60% dintre clientii care intra in farmacie pentru ridicarea comenzilor plasate online mai aleg sa cumpere ceva”, a mai aratat Catalin Maftei.

Potrivit acestuia, Farmacia Tei inregistreaza lunar peste 4.000 de comenzi, valoarea acestora apropiindu-se de 750.000 de lei, echivalentul a circa 10% din totalul rulajului farmaciei. “In 2014 afacerile companiei s-au ridicat la peste 17 milioane de euro, practic o dublare a vanzarilor fata de anul anterior, principalul motiv fiind legat de inaugurarea spatiului de vanzare mult mai mare, dar si o politica de preturi despre care noi spunem ca este una corecta. (…) Farmaciile sunt mereu pline, asta desi in spatiul inaugurat anul trecut avem mereu 15 case deschise”, a mai aratat Catalin Maftei.

Business-ul Farmacia Tei este administrat de catre Roxana Maftei (foto stanga) si Irina Ciubotaru (foto dreapta).

Aparitia BebeTei, pariul castigator in vanzarile pentru nisa copiii de pana in 3 ani

Daca la inceputuri nu exista o separare intre vanzarile pentru copii si cele pentru adulti, anul 2012 a coincis cu lansarea pe piata a brandului BebeTei, un magazin special dedicat pentru nisa vanzarilor de medicamente si echipamente pentru copii cu varste de pana la trei ani. “Decizia de a lansa BebeTei a fost aceea de a oferi un altfel de confort clientilor care cumpara produse destinate exclusiv copiilor. La doi ani de la deschiderea spatiului fizic, aflat tot in zona Lacul Tei din Capitala, am dezvoltat si platforma online a BebeTei.ro, a carei rezultate nu au intarziat sa apara. (…) La numai sase luni de la inaugurarea magazinului online, BebeTei inregistreaza aproximativ 2.000 comenzi/luna , valoare comenzilor depasind jumatate de milion de lei.

Citeste si:

BebeTei, investitii de peste 1,5 mil. euro pentru doua noi magazine in 2015

Ca parte a expansiunii la nivel local, reprezentantii Farmaciei Tei si a Bebe Tei si-au propus ca in 2015 sa isi canalizeze eforturile investitionale in extinderea magazinelor pentru copii, grupul avand bugetata suma de peste 1,5 milioane de euro pentru doua noi spatii comerciale. “Ne-am propus sa deschidem inca un magazin Bebe Tei in Bucuresti, spatiu care cel mai probabil se va situa intr-un mare centru comercial din Capitala, insa aceasta decizie o vom lua curand, fiind o chestiune de doar cateva zile. Pe langa acest magazin mai luam in calcul si o a doua unitate pe care sa o deschidem in acest an, bugetul total de investitii depasind 1,5 milioane de euro”, a mai spus Catalin Maftei.

Afacerile Bebe Tei au crescut anul trecut cu circa 30%, de la 4,8 milioane euro, la circa 6 milioane de euro.

Cine s-a aflat in spatele succesului Farmaciei Tei si Bebe Tei

Fiind un business de familie cu doar cateva unitati deschise in Bucuresti, business-ul s-a concentrat in ultimii ani pe o crestere organica mai ales in ceea ce inseamna vanzarile online. Catalin Maftei, fratele Roxanei Maftei (care se afla la conducerea operatiunilor farmaciei si al magazinului pentru copii), proprietar al business-ului C Solution, impreuna cu o echipa de numai patru persoane, a reusit sa puna pe picioare unul dintre cele mai ambitioase business-uri din comertul electronic, o nisa care nu promitea foarte mult, dar care astazi creste extrem de puternic.

“In opinia mea astazi pietele farma si IT sunt cele mai competitive, iar acest lucru este dat si de cresterea puternica a pietei farma din ultimii ani. Pe segmentul online ne vom astepta ca numarul comerciantilor specializati sa creasca, iar marketplace-ul sa continue sa fie un instrument foarte bun pentru cresterea vizibilitatii unei companii”, a mai aratat Catalin Maftei, director general C Solution.

C Solution este unul dintre cei mai importanti furnizori de servicii pentru comertul online, companie care aproape si-a triplat veniturile in ultimul an, la peste 1 milion de euro. Principalele proiecte ale C Solution sunt PlatiOnline.ro, LivrariOnline.ro si AdministrareOnline.ro, directia companiei fiind realizarea de solutii pentru canalele de incasare, livrare produse online si comunicarea cu clientii.

Principalii concurenti ai C Solution la nivel local sunt PayU sau Netopia, in timp ce pentru FarmaciaTei cei mai mari concurenti sunt marile lanturi de farmacii din Romania printre care se numara Farmaciile Catena, Dona, HelpNet sau Sensi Blu.