Cum iti eficientizezi magazinul online, care au fost cele mai importante miscari ale pietei de digital, cum se va schimba ecommerce-ul si care sunt miturile false din online. Sunt doar cateva dintre ideile discutate in primul panel al ecomTEAM 2019, eveniment organizat de wall-street.ro.

“In 2019 ne-au dat peste cap niste schimb de algoritmi la Google”, spune Ioana Vacarasu, Head of Business Development Upswing. “Cea mai mare supriza a fost sa ne dam seama cum sa gestionam atatea provocari pentru clientii din portofoliu”, care, potrivit Ioanei, a fost jumatate pe crestere, jumatate pe scadere. Brandurile cu terminatia .com au crescut foarte mult in search, in timp ce brandurile mari precum eMAG au monopol in prima pagina. “Ceea ce nu e util pentru toata lumea, nu vrem sa avem in prima pagina un singur brand, motiv pentru care credem ca va mai fi un update”. Reprezentanta Development Upswing a adaugat si ca trebuie sa existe o simbioza intre SEO si Google AdWords. Pentru un business, ambele sunt utile si necesare.

Matei Psatta, Co-founder - The Pole Society, considera ca daca publicitatea traditionala e un mix e 70% arta si 30% stiinta, in digital este tocmai invers. “Problema este ca zona de arta nu prea exista in digital sau nu exista. Nu prea erau branduri in ecommerce. Acum mi se pare ca au inceput sa se dezvolte, ca au iesit din paradigma de a converti, de a face bani si se concentreaza pe cum se pot construi branduri memorabile, care sa dureze”.

Google Voice, o solutie in viitor? Ioana Vacarasu: “Nu cred, nu avem rabdare sa vorbim la telefon, cu siguranta este ceva overwhelming, sunt unele cautari pe care nu le poti face vocal, nu imi griji pentru Google Voices, dar clar trebuie sa fim pregatiti”.

Un mit fals in SEO, marketing si digital: AI vs chatbox. “In momentul de fata cam 25% din ceea ce se promoveaza ca fiind AI este doar chatbox. Am avut o cerere din partea unui client care voia sa interactioneze cu clientii prin intermediul unei aplicatii. Era foarte smart, foarte user friendly, dar nu era AI”, spune Octavian Dumitrescu, CEO Custom Soft.

Acesta a vorbit si despre noile tehnologii pe care le-a descoperit, foarte utile in industria de fashion. "Luna trecuta am fost la conferinta de ecommerce in Praga, si acolo am descoperit un soft foarte bun pentru magazinele online, in special in zona de fashion, accesorii: usureaza probarea diverselor articole vestimentare, accesorii, in timp real cu ajutorul AR. Acest tool este unul care va ajuta la dezvoltarea industriei", a mai spus Dumitrescu.

Robert Trandafir, Co-founder @Gun Media, considera ca fiecare business trebuie sa isi construiasca un fel de Q&A in care sa raspunda la intrebari precum “la ce e util produsul?” “ce specificatii are?” etc deoarece cautarile vocale sunt, in principal, informative. Este posibil ca update-ul Google din 13 martie sa aiba legatura chiar cu dezvoltarea Google Voice.

Acesta a mai spus ca este un mit ca daca faci SEO, nu trebuie sa mai ai nevoie de Adwords. De fapt, SEO ajuta foarte mult AdWords-ul.

Cat de relevanta mai e social media?

“Socia media a trecut de la copilul minune al internetului la <>. Reachul organic e mort, in proportie de 99%, este clar ca fara cost-per-click si investitii de media sau content marketing, nu poti avea rezultate uimitoare. Sigur ca produsul trebuie sa fie relevant si de interes. Social media a devenit mult prea tehnica, engagementul s-a mutat pe Instagram”, a declarat Matei Psatta.

Pentru zona corporate, un nou trend care s-a conturat este legat de folosirea social media pe zona de suport, mai ales ca raspunsurile rapide cresc reachul.

Matei recomanda companiilor sa tina cont de faptul ca tinerii sunt mult mai activi pe Instagram sau in zona de dark social (grupuri de facebook), dar nu mai stau asa de mult pe newsfeed. In schimb, oamenii mai in varsta sunt mult mai activi, asa ca ar trebui adaptata comunicarea pentru ei.

Robert Trandafir, co-founder Gun Media, remarca interesul crescut pentru zona de video, inclusiv de la client care nu au neaparat echipe specializate, ci doar oameni de marketing care pot sa genereze continut bun.

El recomanda magazinelor online sa foloseasca si influenceri sau micro-influenceri, inclusiv cei din lista de clienti, cu care ar fi chiar mai usor de facut dealeri.

“Campaniile de youtube au un effect apropiat cu cele din TV, cand le duci pe heavy rotation sau pe liste de remarketing. Oamenii te vor retine, daca le servesti de multe ori”, a mai spus Robert.

Matei Psatta a subliniat ca video functioneaza bine ca o conversie asistata, dar nu neaparat pe conversie finala.

Partenerii ecomTEAM 2019 sunt FAN Courier, VTEX, Custom Soft, Gun Media, eMAG Marketplace, DWF, PayU, iar sponsorii sunt Upswing, Breslo, Valoris.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri