Alice, 33 de ani, este antreprenoare de nisa de la 23 de ani; a inceput cu o companie de inchirieri masini, Rent a Car Kapitolium, a continuat cu organizatia Femei in Afaceri si in prezent cu Alisia Enco, unde este singura actionara. In 2010 a avut propria emisiune dedicata femeilor antreprenor – Business la Feminin si din 2012 pana in prezent este mentor in cadrul retelei pentru femeile antreprenor din Romania, proiect European.

„Mi-am dorit sa pornesc o noua afacere si, avand in vedere parcursul meu profesional, mi s-a parut firesc sa gandesc un produs pentru comunitatea de femei de business pe care am construit-o prin Femei in Afaceri. Intodeauna mi-au placut camasile si totul a culminat cu momentul in care am primit in dar de ziua mea o camasa alba cu initialele mele, moment in care am stiut ca trebuie sa lansez acest business”.

Ea a lansat brandul si magazinul online Alisia Enco in noiembrie 2014, dupa ce l-a pregatit intens in anul prealabil pentru a fi sigura ca totul va merge ca la carte. „A fost un an plin, in care m-am ocupat de inregistrarea marcii, realizarea strategiei de brand, prospectare de piata, contactarea de furnizori, achizitionarea materialelor si producerea camasilor. Si totul abia a inceput, avand in vedere ca am planuri mari de dezvoltare a brandului la nivel national si international, iar in aceasta toamna voi deschide si primul showroom”, subliniaza ea.

Experienta Femei in Afaceri si implicarea sa activa in evenimentele business au facut-o sa ia contact si cu tinutele din acest mediu si sa isi dea seama ca reprezinta o parte importanta a brandului feminin personal, prestanta unei femei in business fiind parte din prestatia ei profesionala.

„Business-ul meu se adreseaza femeilor de afaceri, iar piata pe care o acopar este una targetata si exclusivista. Folosesc materiale si tesaturi deosebite (bumbac 100%, tesatura Royal Oxford si Pinpoint Oxford) din Italia si Marea Britanie, pentru a crea produse care te scot din anonimat prin calitatea materialului, prin croiala camasilor, dar si prin detaliile care fac diferenta. Le-am facut cateva modificari fata de camasile clasice pentru femei – gulerele si mansetele sunt masculine si, pentru a rezolva o problema a lor, le-am facut cu 3 cm mai lungi. Totodata, am schimbat si croiala acestora si am preluat-o pe cea masculina, pentru a-i da o nota de originalitate”.

Citeste si:

A ales ca piesa centrala a brandului Alisia Enco sa fie camasa, pentru ca ea este „the little black dress” a business-ului.

„Dincolo de exigentele coplesitoare ale unei simple camasi albe se naste un intreg univers de posibilitati de a o purta si asuma. Din acelasi univers creativ si indraznet au venit si accesoriile, cravate pentru femei, gulere, esarfe si saluri, toate din materiale de calitate si cu un design nonconformist”

In prezent, pe site, sunt noua modele de camasi in cele patru categorii – Signature, Creative Business, Classic with a Twist si Casual Business. Fiecare camasa se gaseste in diferite masuri si pana la finalul anului antreprenoarea are in plan sa le diversifice, atat din punct de vedere al modelelor cat si al marimilor.

Investitia initiala

Investitia initiala a constat in crearea magazinului online, in conceperea strategiei de brand, realizarea unui plan de investitii pe termen mediu, cat si investitia in stocul initial de produse in valoare de aproape 20.000 euro. „Am planuri mari de dezvoltare si nu doar la nivel national, ci si international. In plus, investitiile in brand vor continua, iar din toamna vom deschide si primul showroom Alisia Enco. Estimarile initiale de amortizare a investitiei au fost realizate pe 3 ani, insa dupa cum au inceput lucrurile ii vom recupera mai repede”, subliniaza antreprenoarea.

„Imi plac provocarile si experientele de business care vin cu acestea, ma tin activa si ma ajuta sa ma dezvolt profesional. Avand in vedere ca sunt un antreprenor de nisa, nu mi-a fost greu sa incep aceasta afacere, chiar daca nu stiam nimic despre aceasta industrie. Mai greu a fost sa imbin viata de antreprenor cu cea de mama”, spune ea.

Antreprenoarea a inceput sa isi comunice business-ul pe canalele de socializare, prin dezvoltarea unei baze de date si participarea la evenimentele de business. „Urmeaza sa testam si marketing-ul online. Din experienta scurta de pana acum, pot spune ca prezenta la evenimente si contactul direct pe care il avem cu doamnele este o modalitate foarte eficienta de a face cunoscut brandul si de a vinde produsele. Femeile vor sa vada si sa simta produsele. Social media ne ajuta in principal la construirea imaginii noastre, la comunicarea valorilor pe care se bazeaza brandul si la comunicarea cu un public diferit fata de cel din offline”.

Cum ti se pare business-ul antreprenoarei? Cat de importanta considerati ca este tinuta doamnelor cand vorbim de mediul de afaceri?