Cateva magazine din eCommerce au inceput sa transmita, atat in newslettere cat si pe retele sociale, cateva dintre ofertele de Black Friday 2015; clientii ofera feedback si interactioneaza cu brandurile.

Altex, cel mai mare retailer electroIT din Romania, incearca sa convinga clientii sa se aboneze la newsletter pentru a primi informatii privind oferta de Black Friday precum si data la care compania va organiza evenimentul. Cel mai probabil, acesta va avea loc pe 20 noiembrie, simultan cu majoritatea celorlalte magazine participante.

Alaturi de Altex, eMag, Cel.ro, Evomag, FashionUp, Elefant.ro (50 reducere la carti), Okian, FloriDeLux, Libris, QuickMobile.ro sau FashionUp.ro, alte magazine care au anuntat prezenta si au oferit detalii despre campania de Black Friday 2015 sunt:

The Body Shop, magazin de produse de infrumusetare si ingrijire corporala, va avea reduceri de 25% la toate produsele.

Interlink.ro, business de computere refurbished sau la mana a doua, a decis sa organizeze Black Friday intre 20 si 30 noiembrie, cu incepere de la ora 23:59, in ziua de vineri, 20 noiembrie.

Magazinul ITGalaxy.ro a anuntat preturi mai mici cu 80% la produsele electroIT, in timp ce FabricaDeTuica.ro a ales sa organizeze Black Friday in ultimul week-end din noiembrie.

Ce vor clientii de Black Friday 2015

Pe Facebook, consumatorii sunt interesati de cateva schimbari si/sau imbunatatiri fata de editiile anterioare. Unii inca considera ca daca incepi Black Friday pe 20 ale lunii inseamna ca „furi startul”, desi eMag a explicat de mai multe ori ca alegerea este una normala, pentru a reusi sa livreze toate produsele vandute inainte de Ziua Nationala, 1 Decembrie.

George Madalin scrie pe Facebook-ul F64.ro ca ar trebui ca magazinul sa „Faca dumping pe oferta si arunce niste produse cu adevarat la reducere, gen 50 - 60 %, macar la 5 - 6 produse o cantitate limitata de 4- 5 exemplare, norocosul sa le gaseasca. Asta daca vreti sa va detasati de concurenta in ziua de black friday si sa va mai faceti si niste reclama prin zvonuri ulterioare!”.

Slagian Peiovici raspunde si spune ca „Asta inseamna practic Black Friday, nu reducerile de 20-30%”.

Virag Botond atinge o problema pe care mai multi consumatori au semnalat-o in cazul unor magazine, aceea de a ridica pretul inainte de Black Friday – „Daca faceti reducere la un produs, nu va bateti joc de clienti.

In primul rand, nu ridicati pretul inainte, pentru a mari efectul de wow”. O alta problema semnalata de clienti este aceea a serverelor, care ar trebui sa functioneze indiferent de magazinul online. „ in primul rand.......SA VA MEARGA SERVERELEEEEE! Ca o dati in promotii si reduceri, si cand vrea omul sa cumpere... CUCU, e picat serverul, gen "Something went wrong" , sau "e stupul prea aglomerat", spune Cristian Mailander.

Un alt utilizator vine cu ideea de a oferi un mic cadou, foarte ieftin, la orice comanda de Black Friday, pentru a asocia brandul cu unul surprinzator, pozitiv.

Evident, alaturi de aceste sfaturi si critici, majoritatea doresc produse „la un leu” sau „foarte ieftine”, „scaderi reale de preturi” si, deseori, sa fie surprinsi de ceva placut. „Daca intru in magazin imbracat in negru, sa primesc o cafea neagra de la voi”, spune, cu umor, un utilizator.

Tu ce ai vrea sa vezi mai mult/mai putin la editia din acest an a Black Friday?

Completeaza studiul eCommerce Customer Journey, ce va fi prezentat in premiera la retailArena, eveniment ce va fi organizat pe 11-12 noiembrie la hotelul Hilton din Capitala.

Sursa foto: Shutterstock: Black Friday

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri