Alison va sustine in a doua zi a evenimentului ecomTEAM, pe 3 aprilie, un workshop dedicat eCommerce-ului in mediul social media, un mediu din ce in ce mai aglomerat, dificil de controlat dar totodata obligatoriu pentru magazine.

Alison subliniaza ca este necesar deseori ca magazinele sa aiba un blog propriu, pe site, prin intermediul caruia sa atraga trafic din motoarele de cautare. “Asigura-te insa ca in dreptul fiecarui post ai butoane de social media – fa-le luminoase si usor vizibile si pune iconitele potrivite – de exemplu un post scris nu poate fi promovat cu Pinterest, dar o imagine a unei noi perechi de pantofi ar arata excelent”, sustine Alison Battisby.

Asigura-te de asemenea ca biografia site-ului/business-ului foloseste cuvinte cheie care sa descrie cat mai bine business-ul si serviciile oferite, deoarece acestea sunt indexate de Google si ajuta la SEO.

“Poate parea un sfat simplu, dar sunt inca atatea companii care inca nu transmite clientilor faptul ca au canale de social medie. Odata ce esti gata de a incepe vanzarile, transmite acest lucru tuturor – prin email-uri sau pe social media. “Spune echipelor de vanzari sa transmita, telefonic, faptul ca pot urmari magazinul si pe canalele sociale”.

Alison da doua exemple de site-uri care folosesc foarte bine social media. Unul dintre ele este Innocent - “un exemplu de magazin online care si-a stabilit tonul inca de la inceput si acum il folosesc, in mod egal, atat online cat si offline. Comunitatea lor este amuzanta, apreciaza continutul amuzant, apreciaza conversatia fara legatura cu produsele magazinului”.

Citeste si:

Un al doilea exemplu este ASOS, retailer de fashion care ofera produse sau oferte exclusiv pe retele sociale, o miscare interesanta si utila. Totodata, ASOS stapaneste foarte bine prezenta pe retele sociale precum Pinterest sau Twitter, mai putin folosite in Romania in prezent. Deseori compania pune la punct concursuri cu premii, utilizatorii apropiindu-se astfel de brand.

Magazinele “mobile” si greseli pe care le poti face

Viitorul este mobil – acest lucru nu mai poate fi tagaduit. Lideri de piata precum eBay si Amazon, precum si retaileri majori ca Marks and Spencer si John Lewis au aplicatii speciale pentru magazine.

“A face user experience-ul extrem de curat si simplu este cea mai buna modalitate de a incuraja vanzarile. Nimeni nu vrea sa vada o pagina cu multe iconite mici, sa nu nimereasca bine cu degetul. Cele mai bune site-uri sunt cele care ofera posibilitatea de a cumpara usor. Social media intra in joc atunci cand utilizatorii vor sa retina (bookmark – n.r.) produsele pe care le-au vazut pe o platforma mobila”.

Unele companii fac insa, din punct de vedere social media, o mare greseala – “incearca prea multe deodata”.

“Snapchat, Instagram, Pinterest – sunt foarte multe retele sociale si apar constant altele noi. Este usor sa fii prea entuziasmat si sa incerci sa fii pe cat mai multe dintre ele. Social media managerii trebuie sa priveasca strategic si sa constientizeze plus valoarea pe care o poate oferi business-ul fiecare retea sociala in parte, si sa aleaga corespunzator. Mai bine mai putine dar foarte bine reprezentante, decat multe si cu o prezenta slaba”, incheie Alison Battisby.

Profita de prezenta expertei britanice in Romania si vino la ecomTEAM 2014 pentru a avea ocazia sa discuti, fata in fata, despre cum ai putea sa perfectionezi prezenta magazinului tau online pe retele sociale, si nu numai.