Afla informatii suplimentare despre acest subiect precum si alte ponturi despre cum sa cresti prezenta brandului tau prin intermediul instrumentelor de social media in workshop-ul sustinut de experta britanica Alison Battisby, www.ecomteam.ro

Confom studiului, Blueocean prezice urmatoarele trenduri social media pentru industria eCommerce in 2014:

1. Experienta de shopping traditional se schimba pe masura ce din ce in ce mai multi consumatori se muta in mediul online. Retailerii au mai multa flexibilitate in mediul online – de exemplu reducerile masive pot fi extinse in mai multe zile.

2. Pinterest va deveni o alternativa puternica Facebook si Twitter. In timpul sarbatorilor din 2013, Twitter a fost “rege” in ceea ce priveste numarul de clienti transmisi prin intermediul retelei sociale, urmata de Pinterest si, pe locul trei, Facebook.

Cel mai probabil si in Romania Facebook va pierde teren in ceea ce priveste importanta vanzarilor magazinelor online, acestea urmand sa caute alte variante.

Citeste si:

3. Retailerii vor comunica pe mai multe canale. A cimenta o strategie pe mai multe canale va deveni crucial si online+mobile va deveni o cheie a succesului. Conform Adobe Digital Index 2013, consumatorii au cumparat cu 40% mai mult de pe smartphone-uri in timpul sarbatorilor din 2013, fata de 2012.

4. Marketing-ul se va baza din ce in ce mai mult pe social media. Brandurile se vor folosi din ce in ce mai mult de social media (mai multe canale decat Facebook – n.r.) pentru a atrage engagement si interactiune personalizata. 2014 va pune accent mai mult pe fotografie si elemente vizuale, in detrimentul textului.

5. Social shopping-ul va deveni o realitate. Engagementul social media a fost folosit, in mod traditional, ca instrument pentru a prezenta produse/servicii inainte de achizitia in sine. Ne putem astepta insa din 2014 ca firmele sa lanseze campanii de vanzare direct din retele sociale. Cu un singur click, clientii por putea cumpara produse sau servicii de pe retele.

“In 2014, ne putem astepta la o adoptie mai mare a tehnologiilor sociale de viitoare generatie, care vor ajuta retailerii sa afle informatii mai amanuntite despre clienti si sa identifice noi oportunitati de marketing. Strategiile de digital marketing vor fi mai holistice si vor duce la cresterea vanzarilor si a engagementului, nu doar in timpul vacantelor si sarbatorilor, ci pe intreg anul”, a declarat Anees Merchant, VP la Blueocean.