2 / 4

Inapoi in timp cu 13 ani

In 1997 doar doua nume importante isi disputau preferintele romanilor in ceea ce priveste vanzarea directa de produse cosmetice – Oriflame si Amway. In plus, competitia era mult mai redusa, in special pe segmentul retail.

“Nu erau foarte multe companii multinationale pe segmentul retail-ului, segmentul de vanzari directe putand acoperi piata foarte repede, cu cresteri importante an de an atat in urban, cat si in rural”, declara Razvan Diratian.

Aceste aspecte au contribuit la decizia Avon de a intra pe plan local, deschiderea fiind realizata prin intermediul branch-ului din Ungaria, dupa aproximativ 2 ani de studii si logistica care trebuiau dezvoltate.

In cativa ani compania a ajuns la un portofoliu de 800-1.000 de produse. In prezent, Romania are acum un centru operational care deserveste tari din Europa de Sud-Est. In plus, in prezent livrarea produselor se realizeaza in maxim 30 de ore in orice parte a Romaniei, iar de un an de zile Avon este pe plan local o afacere 100% online.

Au existat insa si obstacole de care americanii de la Avon s-au lovit inca din primul an de activitate in Romania. Instabilitatea cursului valutar din 1997 reprezenta un mare dezavantaj, iar inflatia foarte ridicata a facut ca o perioada buna de timp brosura principala sa nu aiba tiparite si preturile produselor, motiv pentru care Avon functiona atunci si o lista de preturi separate.

Cu toate acestea, orice produs nou se vindea mult mai rapid si era mai usor de promovat. Brosura reprezenta atat principalul mijloc de promovare, cat si cel mai important canal de comunicare cu forta de vanzari. Avon a pornit cu un tiraj de cateva mii de brosuri tiparite pe an, ajungand in prezent la 11 milioane de brosuri. Acesteia i se adauga in prezent publicitatea, BTL, canalele non-conventionale, online-ul si platformele sociale.

Se poate trai in prezent doar din vanzari directe? Cu siguranta, vine rapid si raspunsul sefului Avon.

Au fost pozitii in 2007-2008 la care primeam cateva zeci de CV-uri, in momentul de fata primim cateva sute. Si sunt atat persoane care nu mai au un loc de munca sau oameni care sunt ingrijorati de situatia dintr-o anumita companie sau sector. Exista persoane, senior manageri, care pot ajunge la salarii de 7-10 ori peste salariul mediu pe economie. Totul depinde de ei, vechimea nu este un criteriu, cat performanta. Sunt situatii cand poti ajunge la un asemenea nivel intr-un an sau doi”, afirma Diratian.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri