Bancile sunt intr-un fel fortate sa inoveze. Nu cred ca o banca trebuie sa mai fie doar o simpla institutie, cu program 09:00 – 17:00. Bancile trebuie sa devina un fel de ‘Vodafone’ care sa poata incheia un contract de la distanta. Interactiunea video este un nou trend pe care bancile comerciale se vor concentra: clientul vrea sa puna intrebari bancherilor, insa fara a mai merge fizic la o banca
Am lansat acum doua luni un program prin intermediul caruia clientii pot contracta carduri de credit fara a avea niciun contact fizic cu banca. Estimam ca fiecare client care si-a luat astfel un card de credit a economisit 50 de minute, iar in total am ajuns sa ‘salvam’ un total de 4-5 zile pentru clientii nostri de la inceperea programului.
Noi vorbim despre clientii educati, dar ce facem cu incluziunea sociala? Ce facem cu oamenii care nu au folosit un card? Cu oamenii care nu folosesc internet banking-ul? Si atunci trebuie deschise mai multe portite: una este cea a internetului, care ne permite o camera cu lucruri care avanseaza si undeva in iulie vom vedea un proiect pilot de la o banca din top 5, in care se va semna totul digital, dar pe pot deschide si alte zone, de exemplu ATM-urile, care pot deveni un instrument inteligent, simplu, in care clientii sa poata accesa produse bancare, poate chiar si fara un card.
As vrea ca in viitor sa pot realiza plati folosindu-ma doar de numarul de telefon mobil al partenerului din tranzactie. Banca ar trebui sa stie IBAN-ul din spatele unui numar de telefon. As vrea de asemenea sa pot da “share” tranzactiei catre partenerul pentru care am facut plata.