1 / 4

Reinventarea unei divizii

Kumar Ramachandran, managerul indian ce se afla de mai bine de sase luni la sefia diviziei de consumer banking in cadrul Citibank Romania, a trecut deja de primul proiect pe piata romaneasca: intelegerea comportamentului financiar al clientilor locali. “Piata romaneasca de creditare este la fel de riscanta comparativ cu alte piete din regiune. In banking-ul local am observat o abordare traditionalista. Predomina creditele si depozitele, iar pe piata sunt putine produse cu o componenta investitionala. Daca ai bani in Romania, care sunt de fapt optiunile tale in relatia cu banca?”, se intreaba Ramachandran.

Pentru seful diviziei de consumer banking a Citi in Romania, cel care a condus si operatiunile de retail din Rusia ale grupului american, urmeaza adevaratul examen: reinventarea unei divizii adresata clientilor individuali.

Practic, Citibank, grup financiar recunoscut in Romania mai mult pentru divizia sa pe corporate si investment banking, muta focusul pe o zona dinamica, acoperita de majoritatea bancilor din sistem. Pariul americanilor este cu atat mai indraznet cu cat lansarea operatiunilor de retail trebuie adaptata la conditiile si riscurile actuale. “Este un moment bun sa incepem operatiunile de retail. Ne vom deosebi de celalalte banci printr-o oferta mixta, in care vom oferi si instrumente de investitii si de asigurari”, spune Ramachandran.

El mai precizeaza ca Citibank va continua sa ofere finantari clientilor individuali exclusiv in lei si cu dobanzi fixe, pentru a evita posibile credite neperformante.

Obiectivul bancii pentru urmatorii cinci ani este sa atraga 250.000 de clienti de retail.

Ramachandran, in varsta de 42 de ani, si-a inceput cariera in cadrul Citibank India, in 1989. Acesta a lucrat atat pe segmentul de retail, cat si pe cel de corporate banking, ocupand diferite functii manageriale in vanzari si distributie, operatiuni si tehnologie, in India, Marea Britanie, Europa Centrala si Rusia.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri