1 / 4

Asigurarile de sanatate si viata intr-o companie non-life

La sfarsitul trimestrului al treilea, asigurarile de viata au inregistrat, in portofoliul Astra, o crestere a primelor brute subscrise cu 47% fata de trimestrul III din 2008, pana la suma de 7,2 milioane de lei (1,7 mil. euro).

Cu toate ca evolutia segmentului life a fost una buna pentru Astra (+47% in trimestrul III de la 3.36 mil. lei in 2008), in conditiile in care compania este specializata pe asigurari generale, iar piata asigurarilor de viata a scazut la randul ei in 2009 (9,6% in T3, potrivit CSA), compania nu si-a atins obiectivul initial, o crestere de 150% a acestui segment in 2009. Obiectivul nu a putut fi atins, dupa cum a declarat directorul departamentului de asigurari de viata si sanatate din cadrul companiei, Cornelia Scarlatescu (foto), din cauza inrautatirii conditiilor macroeconomice.

Totusi, estimarile se pastreaza optimiste pentru sfarsitul anului. „La nivelul lunii septembrie am subscris 7,2 milioane de lei pe segmentul life, iar la sfarsitul lunii octombrie am trecut de 8,3 milioane de lei, de aceea cred ca vom depasi 10-11 milioane de lei la sfarsitul lui 2009, in timp ce pe asigurarile de sanatate sper sa atingem un milion de lei”, a declarat Cornelia Scarlatescu, pentru Wall-Street.

Asigurarile de sanatate de la Astra reprezinta, in portofoliul asiguratorului, subscrieri de 650.000 de lei la finele lunii septembrie. „Produsul general de santate (Astra Medica n.r.) este un produs corporate, adresandu-se totodata si segmentului individual, familiilor si copiilor. Acesta este vandut mai ales prin brokeri”, a detaliat Scarlatescu.

De asemenea, compania a lansat si produsul de sanatate exclusivist Astra Sante n.r. cu acoperire in spitalele din Germania si Austria dezvoltat in parteneriat cu Axa Krankenversicherung in luna mai din 2009. Pentru acesta, asiguratorul isi pastreaza estimarile initiale mizand pe accentuarea vanzarilor in ultimele luni ale anului.

„Pentru produsele de sanatate exclusiviste purtam in prezent discutii si credem ca in primul an de la lansarea pe piata vom vinde cateva mii de polite, dar este greu de spus exact sa facem estimari. Oricum, la nivelul tuturor sucursalelor am demarat negocieri cu segmentul celor interesati de produs si am constatat ca aceasta clasa sociala este constienta de importanta unei asigurari de sanatate”, a explicat Scarlatescu.

Totodata, actionariatul este foarte activ in sustinerea acestei linii de business inca tanara in cadrul Astra, in conditiile in care asigurarile generale, in special cele auto, aduc tot mai multe pierderi asiguratorilor din piata.

“Actionariatul este foarte determinat sa dezvolte acest segment de business (asigurarile de viata si sanatate n.r). Dezvoltarea pe doua linii de business, viata si sanatate, a durat mai putin de un an, comparativ cu 3-4 ani, asa cum se intampla de obicei. In mod obisnuit se lanseaza un produs la 6 luni, dar pentru a recupera decalajele fata de piata am lansat produse atat in domeniul asigurarilor de viata individuale, de corporate si bancassurance, cat si pe segmentul asigurarilor de sanatate suplimentare in Romania sau in strainatate cu o frecventa crescuta si cu o echipa de doar 20 de oameni”, a mai spus Scarlatescu.

La sfarsitul lunii iunie, segmentul de business a ramas cu un profit de 900.000 de lei, ramanand 70.000 de lei in urma efectuarii platii pentru reasigurarea din anii trecuti. “Un profit mic, dar totusi este profit in conditiile in care piata scade”, a comentat managerul.

Daunele platite pe segmentul viata achitate pentru perioada ianuarie-septembrie 2009 s-au ridicat la o valoare de 325.497 de lei. Alti 29.000 de lei au fost platiti pentru servicii medicale si asigurari de sanatate.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri