1 / 4

Ce efecte va avea intrarea pe piata locala a francezilor de la Axa?

Piata romaneasca de asigurari este inca foarte tanara, in curs de dezvoltare, atat pe segmentul asigurarilor de viata, cat si pe cel non-viata.

Francezii de la Axa incearca de mult timp sa intre pe piata romaneasca, fiind cel mai mare grup european care lipsea din industria locala a asigurarilor.

„Salutam intrarea pe piata romaneasca de asigurari a jucatorilor de talie internationala, cu vasta experienta in domeniu, pentru ca astfel vor creste eforturile de educare si informare privind protectia financiara, gradul de penetrare a pietei, dar si calitatea serviciilor si produselor puse la dispozitie de companiile de profil”, a declarat Cornelia Aurelia Coman (foto), CEO-ul ING Asigurari de Viata, liderul segmentului life.

Prin preluarea unui pachet majoritar de actiuni ale Omniasig Life, societate de mici dimensiuni controlata de Vienna Insurance Group, francezii au intrat incet, dar cu pasi siguri pe piata locala. Potrivit specialistilor in domeniu, consultati de Wall-Street, intrarea era asteptata nu doar de mult timp, ci si printr-o achizitie de mai mare amploare. Cert este ca efectele debutului Axa pe piata romaneasca sunt demne de luat in seama, ajutand industria locala a asigurarilor de viata in lungul proces de maturizare.

“Intrarea Axa pe piata romaneasca a asigurarilor de viata va crea o situatie deosebita, fiind foarte important ca a intrat pana la urma pe piata locala, unde ma asteptam sa intre in urma cu ceva timp mai in forta, adica prin achizitionarea unui lant de societati de asigurare cu prezenta in toata Europa de Est si nu prin achizitionarea unui jucator de talie mica”, a declarat, pentru Wall-Street, Bogdan Andriescu, presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania (UNSICAR).

El a comentat faptul ca, desi francezii au cumparat o societate mica ca Omniasig Life, facand un pas timid, nu crede ca este vorba despre lipsa de fonduri, ci de o politica de investitii mai precauta a grupului francez. Omniasig Life a subscris in intervalul ianuarie-septembrie 2009 prime de peste 3,9 milioane euro, scaderea nominala in euro fiind de aproape 60%.

“Prezenta unui asigurator de talia Axa este un semnal pozitiv pentru segmentul asigurarilor life, pentru ca arata inca o data potentialul pe care aceasta piata il are. Nu vorbim, din nou doar de gradul de penetrare destul de scazut atat pe segmentul de asigurari de viata, cat si pe cel al asigurarilor generale, ci si de faptul ca populatia este subasigurata, daca ne referim la calculele privind coeficientul de protectie financiara”, detaliaza Coman.

De exemplu, gradul de penetrare al asigurarilor de viata in Romania fiind foarte mic – 0,4% din PIB, comparativ cu Germania, unde acest procent este de 3,1%. Nu trebuie sa uitam insa ca piata de asigurari din Romania a demarat abia dupa revolutie, in timp ce in Germania are o istorie de peste 100 de ani. “In plus, salariul mediu pe economie este inca scazut, iar preturile la anumite bunuri si servicii sunt similare Europei de Vest, fiind astfel greu pentru romani sa aloce bani si pentru asigurari. Lucrurile se schimba insa si in Romania, pentru ca, pana la urma, nevoia de protectie este universala, iar oamenii incep sa constientizeze beneficiile unei asigurari de viata”, spune CEO-ul ING Viata.

Apoi, un asigurator de talia Axa este mai mult decat binevenit in industria locala, fiind o companie cu foarte multa experienta internationala in domeniul asigurarilor si asta se poate traduce concret, in opinia Corneliei Coman, prin servicii si produse de calitate oferite romanilor si, nu in ultimul rand, printr-o stimulare a competitiei intre societatile din industria autohtona.

“De aceea, cred ca intrarea Axa nu este decat un nou motor de crestere a pietei de asigurari de viata in general si de crestere a calitatii serviciilor acesteia. Desi nu este momentul sa vorbim despre maturizarea pietei asigurarilor din Romania, intrarea Axa va avea efect asupra cresterii calitatii, iar maturitatea unei piete, asa cum stim, nu este caracterizata numai de volumul de prime brute subscrise, dar si de calitatea serviciilor si profesionalismul societatilor de asigurari”, a mai spus Coman.

In primele noua luni din 2009, primele brute subscrise din asigurari de viata au scazut cu 9,65% fata de perioada similara din 2008, pana la 1,18 miliarde de lei.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri