1 / 6

Mai constienti de efectele crizei

In a doua jumatate a anului 2009, romanii au devenit mai constienti de efectele crizei financiare asupra economiei romanesti si asupra lor ca indivizi. Desi au o parere negativa despre evolutia actual a economiei, din ce in ce mai multi romani sunt optimisti cand se gandesc la viitorul lor, avand convingerea ca situatia lor materiala se va stabiliza.

La nivel personal, romanii au traversat mai multe etape de-a lungul anului 2009 (etape surprinse de cele 4 valuri ale studiului): panica (cauzata de perceptia negativa referitoare la evolutia economiei si venitului personal); detensionare (devenind mai optimisti fara a renunta la a fi precauti), asumare (caracterizata prin pierderea increderii ca situatia generala se poate imbunatati pe termen scurt), iar la sfarsitul anului rationalizare – desi constienti de efectele negative ale crizei asupra contextului financiar actual, mai multi romani s-au hotarat sa fie mai optimisti in legatura cu viitorul, recunoscand posibilitatea imbunatatiri situatiei venitului lor personal.

Pe timp de criza, oamenii sunt in cautarea celor mai avantajoase oferte din punct de vedere financiar. Fata de acum un an, romanii nu mai cauta promotiile care le ofera o cantitate mai mare la acelasi pret ci se orienteaza spre reducerea cheltuielilor. In conditiile cresterii gradului de constientizare a limitarilor propriului buget si avand perspective pesimiste legate de viitor, cumparatorul cauta acele brand-uri care “il inteleg” in aceasta perioada dificila si reusesc ca la acelasi pret sau la un pret mai scazut sa ii ofere mai mult - nu doar din punct de vedere al cantitativ ci si din perspective intregii experiente cu brand-ul.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri