3 / 5

Aceeasi tendinta si in bancassurance

Pe segmentul de bancassurance, reorientarea clientilor catre economisire si investitii s-a conturat din ce in ce mai bine odata cu scaderea creditarii, a consumului.

“Ca reactie la criza economica mondiala si nationala in 2009 au aparut modificari in comportamentul de consum. Astfel, am remarcat in randul clientilor nostri ca au devenit mai atenti, mai calculati, accentuandu-se interesul acestora pentru economisire in detrimentul consumului”, explica Mihai Belicciu, membru al directoratului BCR Asigurari de Viata.

El remarca si o crestere a responsabilitatii financiare si o preocupare pentru siguranta, stabilitatea si bunastarea copiilor.

Modelul de afaceri de tipul bancassurance (distributia produselor de asigurare prin banca n.r.) implica un client mai educat din punct de vedere financiar, cu o intelegere si o deschidere mai mare pentru produsele de asigurare mai complexe, asa cum sunt asigurarile unit-linked sau cele index linked (asigurari de viata cu o durata medie de circa 7 ani care combina protectia, investitia cu un randament minim garantat si investitia legata de un cos de indici).

Despre produsele index linked, Florina Viziteanu (foto), presedinte directorat al BCR Asigurari de Viata, spune: “capitalul minim garantat face din acest produs unul cu risc redus si creste targetul produsului investitional, acesta adresandu-se inclusiv consumatorilor care au un comportament centrat pe securitate”.

Asiguratorii s-au adaptat in vederea vanzarilor noi de anul trecut si la noua tendinta in ceea ce priveste posibilitatea de plata a clientilor. Astfel, s-a putut observa o preferinta a romanilor pentru primele esalonate mai mult decat pentru prime unice, anuale la achizitionarea de asigurari, ca o consecinta a dificultatilor financiare.

De altfel, spune Belicciu, politele cu componenta investitionala, unit linked si index linked au fost „vedetele” BCR Asigurari de Viata anul trecut.

„Dupa primele 9 luni, acestea detineau 48% din portofoliul BCR Asigurari de Viata. Acestora le urmeaza produsele traditionale cum sunt planurile de economisire in vederea pensionarii si rentele de studii pentru copii, iar in 2010 vom continua sa mizam pe aceste produse cat si pe cele unit-linked”, explica reprezentantul BCR Asigurari de Viata, liderul segmentului bancassurance, pozitie pe care asiguratorul tinteste sa o mentina pentru finele acestui an.

In prezent, asiguratorul dispune de 3.000 de consilieri de retail care vand asigurari de viata prin reteaua Bancii Comerciale Romane.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri