1 / 5

De unde vine cresterea de 10% tintita pentru 2010

Ce s-a intamplat in 2009 a fost pentru francezul Denis Rousset (foto)o surpriza de rau augur si nu se asteapta ca anul in curs sa fie unul mai usor pentru economia romaneasca si pentru industria autohtona de asigurari.

“Toti ne asteptam la scaderi, dar nimeni nu a anticipat ca vor fi atat de dramtice. Nimeni nu a putut sa prevada ca banii intrati in Romania prin banci, credite, investitii straine directe si banii trimisi de romanii plecati la munca in strainatate sa ajunga la un nivel atat de scazut. Cu toate acestea, cred ca economia locala isi va reveni, implicit si pietele, poate nu direct la nivelul anilor trecuti, dar vom asista la reveniri pentru ca nu exista motive sa fie stopate investitiile in economia romaneasca”, a detaliat Rousset.

Groupama a investit in vederea intrarii pe piata din Romania circa jumatate de miliard de euro.

Numarul mare de locuitori si slaba penetrare a asigurarilor denota, in viziunea lui Rousset, un potential urias de crestere pentru industria locala de asigurari. “Toti factorii care contibuiau la dezvoltarea economica, la aducerea de capital in Romania exista in continuare, si daca momentan lucrurile nu merg bine, investitorii sunt pregatiti pentru momentul in care economia va da primele semnale pozitive”, spune Rousset.

El crede insa ca in actualul context economico-financiar, asigurarile vor avea un an greu in care cheia valorificarii potentialului de crestere va sta in produse, care trebuie sa fie croite special pe nevoile clientilor.

Groupama Asigurari, care a lansat de la inceputul anului un produs de asigurare a raspunderii profesionale pentru manageri si o polita de asigurare a locuintei, vrea sa lanseze si alte noi produse pana la finalul anului in vederea dezvoltarii si consolidarii pe piata roamneasca, unde in prezent detine locul trei pe segmentul asigurarilor generale.

Potrivit lui Rousset, produsul destinat locuintei, recent scos pe piata, este primul dintr-o gama de produse care va fi lansata pana la finele lui 2010 si care vor viza segmente perecum cel auto (casco), asigurarile de sanatate, cat si cele de viata.

Compania a subscris prime in valoare totala de 887 milioane de lei (209 mil. euro) in 2009 ceea ce reprezinta o scadere de 10,9% fata de 2008 urmand sa mizeze in cresterea de peste 10% pe care si-a propus-o pentru anul acesta pe produse destinate IMM-urilor, activitatilor agricole, si raspunderilor profesionale.

“Ceea ce este valabil pentru individ se aplica si pentru economie in ansamblul ei, nevoia de asigurare nu dispare pentru ca este criza. O afacere mica sau mijlocie are nevoie de asigurare si oamenii vor intelege acest fapt din ce in ce mai bine pe masura ce vor fi expusi producerii diverselor riscuri ”, spune Rousset.

In opinia sa, romanii sunt dornici sa economiseasca pe timp de criza. Cu toate acestea, cat de mult se va transpune acest comportament al cumparatorului de asigurari in vanzarile de noi polite depinde de abilitatea jucatorilor din industrie de a raspunde cerintelor pietei.

“Romanii vor sa economiseasca pe timp de criza in cazul in care isi pierd slujba sau au dificultati financiare pe care le pot rezolva cu suma economisita. Se vede ca romanii eocnomisesc si din sumele depozitate la banci care cresc in fiecare luna si nu vorbim deloc de sume mici. Pentru ca dorinta de economisire a romanilor sa se vada si in asigurari depinde de abilitatea asiguratorilor de a convinge clientul, de a oferi produse care reprezinta solutii mai bune decat depozitele bancare”, explica directorul general al Groupama Asigurari.

Cu dobanzi la depozite care atingeau nivelul de 10% in 2009, societatile de asigurari au fost intr-un dezavantaj clar, dar in 2010 dobanzile la depozitele bancare vor scadea, in opinia lui Rousset, pana la 5-6%, iar in 6 luni ar putea fi de numai 2% fapt ce va face loc produselor de asigurare destinate economisirii. “In acel moment asigurarile vor deveni prioritare pentru clientii romani, dar va depinde de abilitatea companiilor de asigurare de a propune produse croite special pe nevoile consumatorilor de pe piata autohtona”, adauga Rousset.

In vederea dezvoltarii, Groupam Asigurari are un buget de 20 de milioane de euro pentru a investi in compania din Romania rezultata in urma preluarii, in 2007 si respectiv 2008 a companiilor Asiban si BT Asigurari si integrarea retelei de vanzari a OTP Grancia (care asteapta acordul autoritatilor). “Pana acum am investit din acestia aproximativ 12 milioane de euro pentru reorganizare, IT si comunicare urmand sa investim in viitorul apropiat si restul sumei”, detaliaza Rousset.

Anul acesta este unul al consolidarii pentru Groupama Asigurari, urmand ca in 2010 sa fie atins punctual de break-even (momentul incare veniturile sunt egale cu cheltuielile n. r.) si in 2012 sa se treaca pe profit. In prezent, compania are o retea de 300 de agentii si puncte de lucru. In ceea ce priveste canalele de distributie situatia este un echilibrata, potrivit lui Rousset astfel ca propria forta de vanzari, agentii, brokerii si vanzarile prin banci ocupa fiecare o pondere de circa 25% in portofoliul companiei.

La nivelul grupului, Groupama a afisat pentru 2009 un profit net de 660 milioane de euro, si o cifra de afaceri de 17,4 miliarde de euro, ceea ce reprezinta o crestere de 7% fata de 2008. Grupul are o marja de solvabilitate de 180%, aproape dublu fata de nivelul cerut de legea in vigoare.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri