Banca Viitorului

Razvan Enache
Razvan Enache

publicat pe: 7 Iunie 2016 22:27

Robert Anghel, ING Bank: Sucursala viitorului ar trebui sa semene foarte mult cu un Apple Store

Robert Anghel, ING Bank: Sucursala viitorului trebuie sa fie foarte aproape de un Apple Store

Sucursala viitorului ar trebui sa semene foarte mult cu un Apple Store, sustine Robert Anghel, head of digital channels in cadrul ING Bank, fiind convins ca, in viitorul nu foarte indepartat, clientii nu vor mai avea nevoie de ajutor pentru a face tranzactii in sucursale, iar bancile vor incuraja tot mai mult acest lucru.

"Clientii vor intra intr-o sucursala bancara doar ca sa primeasca sfaturi despre cea mai buna solutie pentru situatia lor. Fie ca au nevoie de bani, au deja bani pe care vor sa ii dramuiasca un pic mai bine sau poate chiar sa faca mai multi pui, fie ca vor sa ajute pe cineva sau sa isi completeze portofoliul de produse cu instrumente din afara zonei bancare, cum ar fi o asigurare", este de parere Robert Anghel.

Robert Anghel, ING Bank: inovatia in banking nu tine doar de tehnologie

"Am observat ca acest cuvant, inovatie, este asociat din ce in ce mai mult cu tehnologia. Poate fi corecta asocierea, dar nu este completa. Cred ca inovatia vine din a identifica si a rezolva o problema concreta a unui client", a declarat Anghel intr-o emisiune Profesionistii in Banking.

El a dat doua exemple graitoare de inovatii care nu acceseaza tehnologia. Punga pe care o primesti cand cumperi la pachet mancare de la restaurantul La Placinte este "cea mai banala punga din lume", insa are colturile taiate, in asa fel incat cutia pe care o primesti si o asezi in punga sta orizontal si nu se mai rastoarna.

"Au identificat nevoia asta si au rezolvat-o cat mai eficient posibil. Asta este o inovatie. A fost geniu omul care a identificat problema reala a clientului".

O a doua inovatie pe langa care trecem poate zilnic si nu o bagam in seama sunt manerele orizontale ale usilor. "A fost cineva care a observat ca, daca pune manerul acela orizontal, nu ai cum sa tragi de usa, iti vine din start sa o impingi. Si asa au rezolvat problema in care te uiti la usa si nu iti dai seama repede daca trebuie sa tragi sau sa impingi de ea", a povestit Robert.

El concluzioneaza ca sursa inovatiei este modul in care bancile reusesc sa identifice probleme reale ale clientilor.

Clientii sunt digitalizati, mingea este acum la banci

"Nu mai vorbim de etapa in care clientii se digitalizeaza. Clientii sunt deja digitalizati si, daca reusesc sa vorbesc cu mama mea pe Facebook, inseamna ca mama mea este digitalizata. Asta inseamna ca nu este corect din partea organizatiilor, nu doar a bancilor, sa puna presiunea digitalizarii pe client. Presiunea de digitalizare deja vine la noi", a afirmat Anghel.

In acest context, bancile trebuie sa creeze produse usor de folosit si transparente fata de beneficiile de a le folosi.

     
Copyright Wall-Street.ro 2016 | Termeni si conditii | Acord de confidentialitate