“Asta da munca!”, ii spun, zambind din coltul gurii, francezului Yann Bidan, country manager Telus International Europe. Aflati intr-una din multele zone de relaxare, ma provoaca la un joc video cu o pereche de pistoale ce le imita pe cele din Starship Troopers. In spatele sau urmeaza a fi instalata o masa de biliard. Deasupra viitoarei mese de biliard, in adierea blanda a aerului conditionat, adie cativa fluturi din plastic, colorati interesant.

telusLasand la o parte aceste detalii atmosferice, menite sa destinda angajatii, Telus este un business solid, in principal de suport la 360 de grade pentru zeci de milioane de clienti din intreaga lume. In sediul din Bucuresti sunt 600 de angajati pe circa 6.000 de metri patrati, urmand ca numarul acestora sa creasca pana la finalul anului la 700 si, in 2016, la 1.000. Pe langa cei 600 de angajati din Bucuresti, compania mai are inca circa 100 in Craiova.

telusLa primul etaj din cele cinci pe care le detine compania, mutata in iulie in noul sediu, se afla zona de management si de interviuri pentru viitorii angajati. Interesant este ca interviurile au loc intr-o atmosfera destinsa, colorata – ba chiar la intrare ti se ofera si ceva dulce, din ce spun reprezentantii companiei. “Avem wireless gratuit, cafea, sucuri gratuite. Procesul de angajare implica sase pasi si, de-a lungul acestui proces, potentialul angajat intelege cu adevarat posibilitatile de promovare din companie intr-un mod foarte vizual – o piramida mare in care este vizibil potentialul de evolutie din Telus.

telus“Ne intereseaza extrem de mult cum decurge procesul de angajare intrucat un candidat, chiar daca nu este selectionat, reprezinta o voce in piata, una care poate influenta. Trebuie deci sa ramana cu impresii placute. Daca este angajat, evident, vrem ca si ulterior sa vorbeasca de bine despre noi”, spune Yann, invitandu-ma la un etaj superior.

Acolo, o sala mare cu cateva zeci de locuri (spre 100) foarte…goale. “Aici sunt cei care se ocupa de America de Nord, deci lucreaza pe alt fus orar. 60% dintre clientii nostri vin din America de Nord”, explica Yann Bidan care, din 2006 pana in prezent, a invatat foarte bine limba romana. Cel mai dificil este sa gasesti angajati care sa vorbeasca cursiv limbile nordice, spune Yann. Per total, angajatii Telus vorbesc 30 de limbi.

Citeste si:

telusTrecem pe langa o sala similara, de data aceasta plina de angajati de toate varstele – media este de 28 de ani, 70% fiind de sex feminin. “Pe partea de suport tehnic sunt mai multi barbati, pe partea de customer support sunt mai multe femei”. Il intreb pe Yann despre nivelul salarial – “este mediu spre ridicat (average plus – in original); mai departe insa de salariu, angajatii sunt interesati de cum se simt in cele 8 ore de munca” si, ca pentru a exemplifica nivelul inalt de interes catre angajati, francezul imi arata locul unde este si sala de masaj.

Principala provocare pe care o intampina managerul Telus pe Romania este adaptarea, avand in vedere faptul ca au inregistrat o crestere a numarului de clienti de peste 150% pe an. “A trebuit sa ne adaptam rapid, sa atragem tot timpul oameni noi care sa fie ocupati si totodata sa se simta bine, ca acasa. Provocarea mea personala a fost sa nu ma mai implic atat de activ ca in trecut, sa las managerii de departamente sa se ocupe. Lucrurile s-au schimbat, din 2007 incoace”. Telus aduce oameni si din afara tarii, de obicei pe perioade determinate, de doi ani – “este o oportunitate pentru ei sa vada Romania si, daca dupa acea perioada doresc sa ramana aici, le oferim si aceasta oportunitate”, spune el.

De amenajarea spatiului s-a ocupat compania COS.

Cum ti se par birourile Telus? Dar strategia lor de a oferi mai multe locuri de relaxare si networking decat, efectiv, de munca? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.