“Piata locala de call-center continua sa isi mareasca potentialul de crestere de la an la an. Acest trend ascendent este sustinut, in primul rand, de o maturizare a pietei, atat din perspectiva cererii, cat si a ofertei. La nivel de cerere, sunt tot mai multe companii locale care inteleg beneficiile externalizarii catre un call center, pe care il privesc din ce in ce mai des ca pe un centru de profit si de crestere. Am observat ca, in acelasi timp, clientii sunt in cautare de parteneri, nu doar de furnizori, ceea ce ne bucura si ne arata ca piata se indreapta intr-o directie promitatoare”, a precizat Violeta Rosu, director general BluePoint, una dintre cele mai mari companii furnizoare de servicii de call-center la nivel local.

In ceea ce priveste clientii internationali, Romania continua sa isi consolideze o imagine pozitiva legata de industria de call center. “Faptul ca aici gasesti vorbitori fluenti de diverse limbi straine, un cost cu siguranta mai prietenos decat in Vest, iar, in acelasi timp, tehnologie performanta, orientare catre rezultate si oameni implicati inseamna un potential de crestere destul de mare pentru industria locala. Tot in ceea ce priveste cererea, se observa un trend ascendent atat la nivel de servicii inbound, cat si de servicii outbound, cu un potential de dezvoltare mai mare pe sectorul serviciilor de suport IT/tehnic si pe zona de telesales”, a mai punctat Violeta Rosu.

In ceea ce priveste oferta, sunt tot mai multi jucatori care se specializeaza pe o anumita nisa sau care se axeaza preponderent pe anumite tipologii de servicii. “Discutam despre o crestere mai mare a performantei, deci a rezultatelor. De asemenea, factorul uman este esential. Ma bucur sa vad ca se investeste din ce in ce mai mult in oameni, care pana la urma sunt vocea brandurilor pentru care lucrezi si care fac lucrurile sa se intample zi de zi. O echipa bine pregatita si motivata creste calitatea serviciilor oferite. Prin urmare, cred ca un raport echilibrat intre pret si calitate este un motor important, care va continua sa sustina cresterea pietei locale de call center”, a completat Violeta Rosu.

Diferenta dintre Romania si Vest: pretul ramane un factor diferentiator

Cand vine vorba despre diferentele dintre Vest si Est, la nivel de call center, pretul ramane un factor diferentiator important, insa nu este singurul.

“La fel de important este si potentialul resursei umane, pe care o gasesti in Romania. Daca ne uitam pragmatic la acest lucru, observam ca exista foarte multi vorbitori fluenti de limbi straine si persoane pricepute in domeniul IT/tehnic. In acelasi timp, cred ca stam destul de bine si la nivel de soft skills – un aspect esential atunci cand esti vocea unor companii sau branduri. Nu in ultimul rand, este important si faptul ca suntem adeptii unei tehnologii performante si ca avem tehnici si proceduri bine conturate. Ca atare, cred ca, din punctul de vedere al pietei de profil, Romania arata promitator pe harta Europei - cu siguranta putem sta cu incredere la masa alaturi de cei mai importanti jucatori din industria globala de call center”, a mai punctat Violeta Rosu, director general Blue Point.

Citeste si:

La randul sau, Vladimir Sterescu, CEO al CGS Romania, important jucator specializat in externalizarea de servicii, sustine ca Romania a devenit un hub pentru industria outsourcing in principal datorita pozitiei geografice, a costurilor scazute ale fortei de munca, dar si a calitatii lor.

“Resursele umane au abilitati analitice dezvoltate si cunostinte remarcabile in domeniul IT. Tara noastra se afla in Topul 10 la nivel mondial si in Topul 3 la nivelul Europei Centrale si de Est al destinatiilor preferate de outsourcing. Mai mult, Romania nu face exceptie de la tendintele mondiale in materie de outsourcing, aflandu-se pe o panta ascendenta, cu previziuni foarte bune si pentru anul 2015. Daca in trecut companiile externalizau avand ca principiu de baza reducerea costurilor, in prezent, firmele mari si mijlocii se reorienteaza treptat si pun accent pe relatia stabila dintre companie si client, competitivitate, pe calitatea serviciului oferit si pe imbunatatirea performantelor de business. In acest mod, externalizarea serviciilor continua sa fie o strategie de sucess si pentru perioada imediat urmatoare. In plus, in prezent, este randul firmelor mijlocii sa urmeze un proces de externalizare similar celui prin care au trecut majoritatea companiilor multinationale, desigur cu anumite diferente fata de cele din urma, diferente cauzate in primul rand de experienta diferita in ceea ce priveste tranzitia proceselor de business”, a punctat Vladimir Sterescu.

Potrivit acestuia, unul dintre factorii importanti care au contribuit la alegerea Romaniei ca sediu pentru un nou centru CGS a fost indiscutabil forta de munca.

“Romania se mentine o piata extrem de atractiva din punct de vedere al existentei talentelor si al unui nivel ridicat de pregatire al tinerilor. Este o piata tentanta si din punct de vedere al numarului de limbi straine cunoscute si vorbite la un nivel extrem de inalt de catre populatia activa si acest aspect diferentiaza net Romania de alte piete similare din zona”, a mai aratat seful Computer Generated Solutions Romania

Sursa foto: Call Center / Shutterstock.com