“Exporturile au o pondere de 3,5% si vrem 10% cat de repede, este o necesitate, o normalitate. Este un obiectiv pe care ni l-am propus de acum 20 de ani. Piata externa a crescut undeva la 10%. Nu este o crestere spectaculoasa anul acesta intrucat multi dintre partenerii nostri sunt din zona Orientului Mijlociu si acolo este razboi. In tari precum Kuwait sau Irak cifrele pe anul acesta au fost sub cele de anul trecut”, afirma Mircea Turdean.

Anul acesta compania a intrat pe doua piete deosebit de ofertante, dar si foarte competitive – China si Coreea – miscare ce le va asigura clujenilor de la Farmec o crestere consistenta a exporturilor incepand de anul viitor.

“Vorbim de ani de negocieri si eforturi din partea noastra pentru a penetra aceste piete. Piata din China este impartita intre mii de firme care concureaza, la un pret foarte scazut. Ei produc absolut orice si daca nu vii cu un pret mic ai sanse foarte mici. Trebuie sa vii cu un brand extraordinar. Clientul final din China sa fie constient ca are un plus valoare pentru acel produs si justifica sa aleaga varianta mai scumpa. Suntem prezenti cu Gerovital. In urma cu doi ani am fost la un targ important, celebrul Mar Verde, unde Farmec a participat alaturi de alte zece firme si unde nu a venit niciun oficial chinez. Era pe vremea mandatului Elenei Udrea. Nici macar seful expozitiei. Chinezii cunosc produsele romanesti. Gerovital are 50 de ani”, povesteste Turdean.

Aflati din Wall-Street PRO ce planuri are Farmec pe zona de online - unde a ajuns in numai 3 ani la vanzari de un milion de euro - si cum se lupta "ca in filme" sa isi pastreze angajatii din departamentul de IT, in conditiile in care Cluj-Napoca a devenit un hub pentru companiile din IT.

Daca ar fi sa ofere un exemplu de piata dificil de penetrat la nivel european, Mircea Turdean spune fara niciun fel de ezitare: Polonia. Aici Farmec a incercat in urma cu 4-5 ani sa isi listeze produsele, insa fara succes.

“Am avut acolo un insucces, am incercat in urma cu 4-5 ani sa intram pe piata poloneza, am facut un studiu de piata, care nu a fost foarte profund, am zis ca e o piata cu potential, in care oamenii au bani, dar nu am avut in vedere ca sunt sute de producatori in industria cosmetica cu produse foarte bune. Am investit acolo in marketing timp de un an, am avut si un eveniment la ambasada. Nu recomand, este foarte greu”, puncteaza directorul general al Farmec.

Citeste si:

Producatorul detine magazine de brand, deschise in franciza, in Franta, Grecia, Italia si Spania. In prezent, produsele Farmec ajung in peste 30 de tari, principalele piete fiind: Japonia, Ungaria, Grecia, Macedonia, Republica Moldova, EAU, Irak, Kuwait, Canada.

Pe de alta parte, cresterea de 17% a business-ului in primele noua luni a fost dictata si de evolutie pietei interne. In prezent, vanzarile Farmec sunt sustinute in proportie de divizia de farmacii (20%), de comertul traditional (35-36%) si retailul modern (45%). Pana la finalul anului producatorul isi propune sa ajunga la opt magazine proprii la nivel national, inaugurand saptamana aceasta primele locatii din Bucuresti si Constanta.

Farmec deschide primul magazin Gerovital din Romania

Farmec deschide primul magazin Gerovital din Romania

Farmec Cluj-Napoca a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 38,8 mil. euro, in crestere cu 13% fata de 2014. Din 2008, Farmec detine drepturile integrale de utilizare a marcii cosmetice Gerovital.

Producatorii locali de cosmetice detin o cota de 10% din piata de 750 de milioane de euro dominata de multinationale precum L’Oreal, Beiersdorf sau Procter&Gamble.