Prezenta in cadrul saptamanii IT&C Made Intelligent la WALL-STREET 360, managerul cu experienta de peste 12 ani in eCommerce sustine ca batalia preturilor este un lucru gresit. “Atunci cand unii jucatori ieftinesc pretul la un produs, un laptop de exemplu, si ceilalti incearca sa faca acelasi lucru. Este gresit, in opinia mea”, spune ea.

Cristina considera ca jucatorii din piata ar trebui sa fie diferiti, complementari, nu sa concureze in reduceri. “Ar fi mult mai bine daca fiecare ar face reducerile si strategiile proprii, indiferent de ceilalti”.

Laptop-urile si smartphone-urile, aproape 40% din venituri

Laptop-urile si smartphone-urile raman (si vor ramane) principalele game de produse in economia magazinelor online specializate pe electroIT, din Romania. In cazul EvoMag, laptop-urile acopera in prezent 23% din cifra de afaceri a companiei, in crestere cu 21% fata de anul trecut, in timp ce smartphone-urile au evoluat puternic, cu 77%, ajungand sa insemne circa 15% din afacerile business-ului.

“Smartphone-urile sunt insa mai dificil de administrat – uneori au reduceri de pret de trei sau patru ori pe saptamana! De aceea trebuie sa avem grija sa avem stocuri mici pentru a nu fi loviti de schimbari bruste de preturi”, explica putin din “bucataria interna” a EvoMag general managerul companiei. O alta categorie de produse care creste consistent este cea a wearables, care a inregistrat o crestere de 600% de la an la an, e adevarat, de la o baza relativ mica.

Mai mult accent pe clientii business

Un alt lucru pe care va pune accent in anii urmatori EvoMag va fi segmentul de business, care acopera in prezent circa 40% din afacerile companiei. “O sa acordam o si mai mare importanta acestui segment si probabil va ajunge sa egaleze vanzarile catre persoane fizice”, estimeaza managerul EvoMag. Pe de alta parte, business-ul NU va intra pe noi nise de activitate, cel putin anul urmator, urmarind sa eficientizeze segmentul electroIT, in prima faza.

In ceea ce priveste vanzarile de sarbatori, Cristina Oprea subliniaza ca simte un interes mai mare pentru achizitii pentru terte persoane, fata de Black Friday cand fiecare cumpara pentru propria persoana. “In ianuarie, pentru a acoperi o luna care, teoretic, ar fi mai slaba decat decembrie, multe magazine online pun la bataie stocurile ramase nevandute de Black Friday. De aceea nu simtim scaderi mari”, puncteaza ea.

Vezi in video interviul integral cu Cristina Oprea, in cadrul saptamanii IT&C Made Intelligent.