Nuclearelectrica (SNN), operatorul singurei centrale nuclearelectrice din Romania, a vandut miercuri pe bursa de energie OPCOM electricitate de 36,62 milioane de lei (putin peste 8 milioane de euro), la un pret cu 1,3% mai mare fata de cel cerut.

Compania a vandut, prin 11 licitatii organizate pe OPCOM, o cantitate de 213.800 MWh, informeaza Mediafax.

Pretul de pornire a fiecarei licitatii a fost de 169 lei pe MWh, dar compania a incheiat cele 11 tranzactii la un pret mediu de 171,28 lei pe MWh.

Nuclearelectrica are programata joi, tot pe OPCOM, o licitatie prin care vrea sa vanda 1,67 milioane MWh de energie, echivalentul a 15,8% din productia companiei estimata pentru acest an, pentru care vrea sa incaseze 285,2 milioane de lei (62,9 milioane de euro).

Nuclearelectrica estimeaza ca va produce 10,54 milioane MWh de energie in acest an, in scadere cu 1,3% fata de nivelul atins in 2013.

Productia de energie a Romaniei a fost anul trecut 58,5 TWh, astfel ca pachetul de energie scos la vanzare joi de Nuclearelectrica reprezinta 2,8% din total.

Compania a incheiat deja 38 de contracte pentru vanzarea de energie electrica pe piata concurentiala pentru 2,9 milioane MWh, volumul reprezentand 27,65% din productia estimata pentru acest an.

Nuclearelectrica administreaza centrala nuclearelectrica de la Cernavoda, singura din Romania. Cetrala functioneaza cu doua reactoare, care acopera aproximativ 28% din consumul de energie la nivel national.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri