Anul 2019 a adus Apple Pay în România, principalele bănci din țară adoptând rapid soluția de plată.
Wall-Street.ro și Future Banking îți prezintă, în cadrul proiectului "50 de inovații care au schimbat bankingul", proiectele, tehnologiile și funcționalitățile care ne-au determinat să facem banking altfel, să ne schimbăm obiceiurile de plată sau să ne simplificăm semnificativ viața de zi cu zi în sfera financiară.
Utilizatorii au putut astfel să adauge carduri de credit sau debit în aplicaţia Wallet de pe iPhone şi Apple Watch, care pot fi folosite pentru plăţi prin intermediul modulului NFC integrat în acestea.
Lansată inițial în 2014, soluția de plată mobilă a ajuns în România cinci ani mai târziu, când Apple Pay a devenit disponibil și în alte 12 țări din Europa.
O tranzacție prin Apple Pay nu presupune salvarea informațiilor cardului pe dispozitiv sau pe serverul Apple. În schimb, este alocat un număr unic de cont ce este criptat şi salvat în setările de securitate ale dispozitivului, fiecare tranzacţie fiind apoi autorizată cu un cod de securitate dinamic. Pentru a utiliza Apple Pay, utilizatorii trebuie să aibă un cod de acces configurat pe dispozitiv și, opțional, Face ID, Touch ID, sau Optic ID.
Apple Pay funcţionează pe aceleaşi terminale contactless pe care consumatorii le folosesc atunci când plătesc contactless cu cardurile de debit sau de credit.
Dincolo de tranzacțiile la comercianți, utilizatorii Apple Pay au putut trimite și primi bani de la prieteni și familie folosind Apple Cash (doar pentru SUA). De asemenea, cu cardurile de recompense contactless direct din aplicația Portofel, ei au putut să primească și să valorifice recompense atunci când plătesc cu Apple Pay.