Fructele din Ucraina, care reprezentau anul trecut peste 25% din importurile Rusiei, au fost inlocuite de produse din Turcia, Romania si Georgia, astfel incat in 2014 livrarile din aceste tari se vor dubla, arata raportul “Berry Business of Ukraine-2014: Fresh and Frozen Market”.

In acest context, cei mai multi dintre producatorii ucrainieni de fructe se vor reorienta in acest an spre tari din zona Europei Centrale si de Est.

Piata ruseasca ramane una dintre cele mai mari pentru importurile de capsuni. In perioada ianuarie-mai Rusia a importat peste 10 tone de capsuni, iar pana la finalul anului volumul este asteptat sa atinga 55 de tone. Anul trecut, Ucraina a livrat spre Rusia 168 de tone de capsuni, in timp ce anul acesta importurile au fost stopate. Aceeasi situatie se regaseste si in cazul altor fructe.

In schimb, in primele cinci luni, cantitatea de capsuni, cirese si caise din Azerbaidjan, Moldova si Asia Centrala a crescut cu aproape 20% in comparatie cu aceeasi perioada din 2013, insa din cauza distantelor mari transportul este cu 25-30% mai scump.

Din perspectiva producatorilor romani de cirese Rusia reprezinta una dintre cele mai promitatoare piete, in contextul in care tara reprezinta unul dintre cei mai mari importatori ai acestor fructe. Principalele avantaje al Turciei, Romaniei si Georgiei sunt costurile logistice reduse si preturile scazute la export. Anul trecut, rusii au importat din Romania 2.000 de tone de cirese, dublu fata de 2012.

Pe de alta parte, fructele reprezinta produsele cu cele mai mari cresteri valorice ale importurilor. Anul trecut, Romania a importat fructe de 250 mil. euro, principalele tari fiind Ecuador (banane), Turcia (citrice), Italia (struguri, mere, pere si gutui), Grecia (pepeni, caise, cirese, piersici si prune).

Sursa foto: Fructe, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Agricultură »



Setari Cookie-uri