Viitorul agriculturii este in online, iar aceasta tendinta este valabila atat din partea companiilor, cat si a fermierilor. Totodata, este de asteptat ca perioada urmatoare sa fie marcata de fuziuni si achizitii in agricultura la nivel mondial.

Producatorul american de seminte agricole Monsanto, prezent pe piata romaneasca din 1998, spune ca lucreaza deja la un astfel de proiect de digitalizare a agriculturii, care ar urma sa ofere fermierilor si companiilor o sumedenie de informatii, de la istoricul precipitatiilor si al temperaturii, la compozitia chimica a solului.

“Vom ajunge si la vanzari online, inca nu am ajuns, dar ne vedem in curand acolo. Acesta e viitorul, sa vinzi seminte pe internet. In parte, asta se va intampla in acest deceniu”, potrivit Mihaelei Vasile, corporate engagement & government relations manager pe Romania din compania Monsanto.

Ea adauga ca la nivel mondial este o situatie mai dificila, care afecteaza intregul lant, de la producatori, fermieri la distribuitori, din cauza ca in ultimii patru ani s-au format stocuri de seminte, ceea ce a dus la scaderea preturilor. Totodata, este de asteptat ca perioada urmatoare sa fie marcata de fuziuni si achizitii in agricultura la nivel mondial.

Monsanto si-a construit la Sinesti, judetul Ialomita, o statie de procesare de unde exporta in mai multe tari, precum Ucraina, Rusia, Turcia, Franta, Bosnia, Kazahstan. Cea mai mare parte a vanzarilor la extern se duce in Ucraina. Investitia in statia de la Sinesti s-a ridicat la 175 milioane de dolari, suma care a inclus si achizitia utilajelor, iar aceasta unitate este, potrivit lui Vasile, cea mai moderna dintre statiile pe care grupul american le are in Europa, in Franta, Ungaria si Turcia. Monsanto mai are in Romania depozite subinchiriate.

Porumbul vandut de Monsanto in Romania este livrat in saci in care incap 80.000 de boabe. Pentru export sunt folositi saci mai mari, cu o capacitate de 1 milion de boabe.

Obiectivul Monsanto: cresterea vanzarilor

“Pe partea de rapita suntem numarul 1, o avem in portofoliu din 2008, este o piata in dezvoltare, e folosita de fermierii tehnici. Pe partea de porumb vanzarile au crescut un pic, suntem pe locul al doilea dupa DuPont Pioneer”, a adaugat Vasile.

Monsanto are in Romania cateva mii de clienti, luand in considerare modul de plasare pe piata a produselor, mai exact faptul ca lucreaza printr-o retea de distributie, iar un sfert dintre ei au fost „castigati” doar in 2015.

Potrivit datelor publicate pe siteul Ministerului Finantelor, Monsanto a avut in 2014 o cifra de afaceri de 478,2 milioane de lei si un profit net de 55,4 milioane de lei. Compania avea atunci 139 de salariati, iar in prezent are 156 de angajati permanenti. Monsanto nu a oferit informatii legate de performanta financiara din 2015.

“Exporturile sunt de 65-70% din vanzarile totale, de aceea am facut statia de la Sinesti. Nu cred ca vom mai investi in statii precum cea de la Sinesti. Voiam sa avem totul intr-un singur loc. Strategia este acum de crestere a vanzarilor, iar pentru asta am marit echipa de vanzari. Romania va avea o crestere rapida in urmatorii ani”, spune Vasile.

Potrivit lui Vasile, valoarea recoltei de porumb in Romania este de 1,02 miliarde de euro. Suprafata cultivata cu porumb este de 2,5 milioane de hectare, mai mare decat cea a Frantei, insa productia este mult mai mica.

“Piata de porumb conventional este cea mai mare. Pe organic e nevoie de parghii sa fim nu doar producatori, ci si procesatori, pentru ca asta suntem, o tara agricola. Ministerele trebuie sa gaseasca parghiile financiare necesare”, mai spune Vasile.

Ea adauga ca in 2016 Monsanto nu se asteapta sa vanda nici macar un sac de porumb modificat genetic in Romania. Motivul este absenta, in Romania, a unui daunator al porumbului, Ostrinia nubilalis, cunoscut si sub denumirea de sfredelitorul tulpinilor de porumb. Alte tari, ca Spania sau Portugalia, au o mare problema cu acest daunator, a explicat Vasile.

Sursa foto: Monsanto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Agricultură »



Setari Cookie-uri