Agroland, rețeaua de magazine agricole din România, a preluat recent activitatea platformei Avicola Mihăilești, producător de ouă de consum și pui de o zi, care include șase ferme, aflate pe o suprafață de 30 ha, în județul Giurgiu, cu un efectiv de peste 200.000 de păsări.

Agroland va începe aici producția puilor de o zi pe care îi comercializează în magazinele din cadrul rețelei. Astfel, se realizează integrarea pe verticală a activității, cu efecte pozitive multiple: creșterea calității produselor, un control mai bun al costurilor și o îmbunătățire semnificativă a marjelor de profit.

În consecință, compania va renunța treptat la o bună parte din importurile de pui și se va concentra pe creșterea animalelor la nivel local. Preluarea activelor Avicola Mihăilești marchează și intrarea Agroland pe piața producătorilor de ouă de consum, care în 2019 se ridica la aproximativ 170 milioane de euro, în România. Potrivit prognozelor Agroland, preluarea activității Avicola Mihăilești va majora cifra de afaceri a companiei cu circa 3,5 milioane euro în 2021, ceea ce semnifică 10% din totalul cifrei anuale de afaceri.

„Vom ajunge să producem cât mai mult în România și să importăm cât mai puțin. În prezent, achiziționăm puii de o zi de la companii din România, Italia și Ungaria, dar treptat ne extindem prin aprovizionarea din surse locale, însemnând atât producție proprie cât și furnizori din țară, pentru a putea supraveghea cât mai bine procesele și a ne asigura că sunt atinse cele mai înalte standarde de calitate”, spune Horia Cardoș, fondator și director general al Agroland.

Preluarea fermelor din Mihăilești face parte din strategia de dezvoltare a companiei pe termen mediu și lung, având ca piloni principali: extinderea rețelei de magazine, un nou format al acestora, creșterea gamei de produse comercializate și accesarea pieței de capital prin listarea la Bursa de Valori București.

În prezent, pe platforma avicolă Mihăilești lucrează 90 de persoane, implicate în creșterea de pui vii și producția de carne și ouă de consum. Printre clienții fermelor se află mari lanțuri de supermarketuri din țară și străinătate, printre care și Lidl România, care achiziționează ouă de consum. Reprezentanții Agroland estimează că în 2021, producția de ouă de consum a Avicola Mihăilești se va situa la 30 de milioane.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Agricultură »



Setari Cookie-uri