Programul care te învață să faci agricultură BIO: Cum te poți înscrie

Carrefour lansează cea de-a treia ediție a programului „Creștem România BIO”, o mișcare națională de susținere a agriculturii sustenabile și de încurajare a obiceiurilor sănătoase de consum, având la bază produsele bio. Programul este implementat în parteneriat cu Ecocert, organism care asigură serviciile de certificare a producției agricole, atestând conformitatea produselor cu standardele ecologice.

În acest an, producătorii interesați de conversia la agricultura ecologică sau care au început deja procesul de conversie se pot înscrie în program în intervalul 1-30 aprilie.

Ambiția Comisiei Europene este ca până în 2030 suprafețele ocupate de culturi organice să reprezinte cel puțin 25% din totalul celor aflate în exploatare la nivelul întregii Uniuni. În România, doar 1,53% din suprafețele destinate agriculturii sunt astăzi exploatate ecologic, alte 1,33% fiind în proces de conversie, potrivit Eurostat.

„Este un context european și național care ne dă toate motivele să continuăm „Creștem România BIO” ca demers strategic prin care punem umărul la crearea unor noi standarde în agricultură și la întărirea ecosistemului de producători, organisme de certificare și consumatori”, spune Anca Damour, Executive Board Member Carrefour România.

Citește și Program pentru fermierii la început de drum: cum poți învăța să faci business în agricultură regenerativă.

Citeste si:
Carrefour România implementează în premieră tehnologia blockchain
Carrefour România...

Ce avantaje au fermierii care participă în program

Cei care vor face parte din program vor obține un contract ferm pe o perioadă de conversie (1-3 ani) și încă 2 ani după momentul în care devin producători bio, precum și garanția că își vor putea vinde recolta la prețuri corecte în rețeaua magazinelor Carrefour.

Costurile de certificare pe toată perioada de conversie, atât în cazul agricultorilor care urmează să își certifice pentru prima oară culturile, cât și în cazul celor care sunt deja în proces de conversie, vor fi preluate de Carrefour.

De asemenea, participanții vor avea parte de consiliere pentru procesul de conversie la bio, în ceea ce privește procedura de elaborare a dosarului, în parteneriat cu organismul de certificare Ecocert, precum și susținere și consiliere pentru dezvoltarea afacerii, oferind inclusiv suport de marketing și promovare pentru produsele ecologice rezultate din aceste parteneriate.

Cum sunt aleși participanții

Pentru a putea fi selectați în programul„Creștem România BIO”, participanții trebuie să îndeplinească o serie de condiții:

Citeste si:
Cum va arăta piața BIO în 2021: Prețuri mai mici și mai multe...
Cum va arăta piața BIO în...
  • Să producă legume sau fructe proaspete (cerealele și produsele procesate se exclud).
  • Să aibă o suprafață minimă cultivată de 2000 mp (pentru spații protejate, precum sere sau solarii) sau de 2 ha (pentru culturi în câmp deschis).
  • Să dețină în proprietate suprafața minimă pe care dorește să o treacă în conversie.
  • Este persoană juridică, poate înființa o firmă sau este deja în procesul de înființare a unei firme (PFA, II, SRL, IF etc.).
  • Deține, închiriază sau dezvoltă pe perioada conversiei un spațiu de depozitare/ambalare autorizat sanitar-veterinar de către ANSVSA.
  • Poate ambala articolele la condiționări diverse (ex. gramaj 100 g, 250 g, 1 kg etc.).
  • Deține sau poate închiria un mijloc de transport conform cerințelor (frigorific, termodiagramă electronică etc.) pentru a transporta produsele până la magazinele/depozitele Carrefour, în funcție de standardul produsului.

Programul este deschis inclusiv producătorilor care au început deja procesul de conversie. În funcție de tipul de cultură agricolă, conversia poate dura între 1 și 3 ani.

În primii doi ani de funcționare (2019 și 2020), în program s-au înscris peste 600 de fermieri locali. O parte din ei au început încă de anul trecut să le ofere clienților magazinelor Carrefour produse proaspete – legume și fructe – provenite din culturi aflate în proces de conversie.

Și în acest an, în funcție de sezon, clienții vor găsi pe rafturi: salată verde, ceapă, roșii, dovlecei, zucchini, ardei, castraveți, zmeură, mure, pepene verde și galben, morcovi, cartofi albi și mov, alune de pădure, mere, verdeață, usturoi verde, plante aromatice, toate purtând eticheta unică de la Carrefour „în conversie la BIO”.

Citeste si:
Carrefour lansează a doua ediție a programului „Creștem România bio”
Carrefour lansează a doua...
Sursa foto: Pexels
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Agricultură »



Setari Cookie-uri