In urmatorii ani, condusul nu mai are nevoie de atentia soferilor in trafic. De asta se va ocupa, cel putin, masina viitorului, care se conduce singura, mai ales ca Toyota a anuntat, vineri, ca peste doi ani va pune pe piata masina care nu are nevoie de sofer, scrie LeMonde.fr.

Masina viitorului va fi capabila sa pastreze distanta necesara intre vehicule si sa-si mentina traiectoria in trafic.

„Aceste tehnologii avansate reusesc sa previna erorile umane, sa reduca stresul condusului si sa ajute soferii sa evite accidentele, ceea ce va favoriza scaderea numarului de morti pe sosele”, a explicat, in timpul unei demonstratii, Moritaka Yoshida, un reprezentant al producatorului japonez.

In 2012, Toyota a introdus sistemul Pre-Collision pe Lexus LS 600h, care franeaza automat in cazul unui impact. Producatorul intentioneaza sa faca tehnologia mai ieftina pentru ca modelele sale de masini sa fie disponibile la scara mai mare.

Toyota a proiectat si un sistem de asistenta in trafic, Automated Highway Driving Assist (AHDA), care ofera siguranta in condusul pe autostrazi.

Compania japoneza prezinta noile tehnologii la congresul mondial de Transport Inteligent din Tokyo (14-18 octombrie) si incepe testele pe drumurile publice pe 15 octombrie.

Un anunt similar a fost facut, zilele acestea, de Ford. Compania lanseaza masina care parcheaza singura, fara sofer inauntru. Spre deosebire de Toyota, noua creatie Ford nu va fi capabila sa accelere si sa franeze singura.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri