Vehiculele crossover compact, care combina confortul cu alura sportiva, au fost introduse si in gama constructorilor de automobile de lux, precum Porsche, Jaguar si Mercedes, care vor astfel sa atraga clientii mai tineri, relateaza AFP, citat de Mediafax.

Porsche a prezentat in premiera, la salonul auto de la Los Angeles, noul crossover compact Macan, fapt care scoate in evidenta interesul in crestere al producatorilor de automobile de lux pentru vehicule cu alura de 4X4 dar cu echipare si confort demne de o berlina premium.

Provocarea pentru producatorii de prestigiu este sa profite de interesul cumparatorilor, la nivel mondial, pentru astfel de vehicule, si sa atraga clientii mai tineri, pentru care achizitia unei berline de lux ar putea fi intimidanta.
"In ultimii cativa ani, dupa declansarea crizei, cererea mondiala pentru crossoverele compact a fost de 65 de milioane de vehicule pe an, cifra care urmeaza sa creasca pana la 100 de milioane de unitati pe an pana la sfarsitul acestui deceniu", a explicat Bernhard Maier, director de vanzari la Porsche.

Cresterea anuala, intre debutul crizei si sfarsitul deceniului, va fi astfel de 3%. Pe segmentul crossoverelor de lux, cresterea va fi de 4,5%-4,6% pe an, a precizat Maier.

Porsche a revolutionat deja gama cu SUV-ul Cayenne, dar cu modelul Macan constructorul german vizeaza clientii din zona urbana, care nu au nevoie de spatiul oferit de Cayenne dar care nu vor sa renunte la un SUV si nici la spiritul sportiv al marcii, a spus Maier.

Piata auto din Romania...
Citeste si: Piata auto din Romania creste, cea europeana scade dupa primele 4 luni

"Cel mai important, este vorba de clienti tineri sau cu o conceptie tinereasca", a declarat Anna Kleinebreil, asistent manager pentru GLA, crossoverul compact pe care Mercedes il va introduce pe piata in toamna anului viitor si care se va alatura altor patru SUV-uri comercializate deja de compania germana.

In Statele Unite, varsta medie pentru un client al Porsche este de 52 de ani. In China, aceasta varsta este de sub 40 de ani, datorita succesului Cayenne, a observat Maier.

Jaguar, marca detinuta de compania indiana Tasta Motors, se alatura tendintei, chiar daca nu vrea sa concureze marca sora Land Rover, din care Range Rover a facut pionierat pe segmentul SUV-urilor de lux.
Marca Jaguar a prezentat la Los Angeles un concept de crossover compact, C-X16, care ar putea fi lansat in 2016.

Lincoln, marca de lux a Ford, are la randul ei un crossover compact, MKC.

Primul trimestru din 2019,...
Citeste si: Primul trimestru, cel mai bun din ultimii 10 ani pentru piata auto


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Porsche pregateste o versiune plug-in hybrid pentru Cayenne Coupe