Afacerile Grup Feroviar Roman (GFR) au scazut cu 10% anul trecut, de la 813,6 milioane lei la 731,9 milioane lei, dar profitul net al companiei feroviare a fost mai mare decat in 2012, urcand de la 28,8 milioane lei la 35,3 milioane lei.

Numarul mediu de salariati ai companiei a scazut la 2.201, de la 2.368 la finele anului 2012, potrivit informatiilor transmise la Ministerul Finantelor. GFR, parte a grupului Grampet, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica, este al doilea mare transportator de marfa din Romania, dupa CFR Marfa, scrie Mediafax.

Compania a castigat in iunie 2013 licitatia de privatizare a CFR Marfa, insa vanzarea pachetului majoritar de actiuni nu a putut fi finalizata pana la termenul limita pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.

Gruia Stoica si avocatul Doru Bostina au fost trimisi in judecata la jumatatea lunii februarie, omul de afaceri fiind acuzat ca i-ar fi promis avocatului 3 milioane de euro pentru a afla pretul cerut de CFR Marfa la o licitatie pentru transportarea carbunelui organizata de Complexul Energetic Oltenia, la care participa si GFR.

Dupa reluarea licitatiei, o asociere din care face parte GFR si CFR Marfa au ajuns in luna mai in faza finala, oferta transportatorului feroviar de stat fiind de 256 milioane lei, cu 1 milion de lei peste cea a concurentilor, potrivit unor surse din Complexul Energetic Oltenia.

Citeste si:
Grup Feroviar Roman - campion Emerging Europe Awards
Grup Feroviar Roman - campion...

CFR Marfa a solicitat anularea licitatiei, iar CNSC a suspendat procesul de achizitie. Gruia Stoica este in arest la domiciliu din 9 mai, cand instanta suprema i-a inlocuit masura arestului preventiv.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
"Un monstru cu mii de capete nu se stapaneste cu hartia si creionul"