Romania ar putea finaliza 260 de noi kilometri de autostrada in 2016 si 2017, pe baza stadiilor de executie de pe diversele santiere, astfel ca retaua nationala va ajunge la aproape 1.000 de kilometri la finalul anului viitor, arata calculele News.ro, pe baza declaratiilor directorului general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Catalin Homor.

In prezent, Romania are 733 de kilometri de autostrada, insa in acest bilant este inclus si lotul de 22 de kilometri al autostrazii Sibiu-Orastie, inchis la zece luni dupa inaugurare pentru grave deficiente.

Acest lot va fi dat in folosinta in luna septembrie a acestui an, dupa ce lucrarile de remediere vor fi finalizate, sustine seful CNADNR. ”Am semnat contractul de proiectare pentru consolidare si imbunatatire a capacitatii portante a terenului de fundare, lucru care nu a fost luat in calcul de proiectantul initial. Urmeaza ca, in cel mult doua saptamani, sa avem proiectul pe masa pentru a incepe executia”, a declarat Homor, pentru News.ro.

Pe langa acest lot cu probleme, in 2016 si 2017 exista mari sanse sa fie finalizate lucrarile la alti 260 de kilometri de autostrada. Printre cele mai importante autostrazi care ar putea fi terminate pana la sfarsitul anului viitor este Lugoj-Deva, cu o lungime de 100 de kilometri, care reprezinta bucata lipsa dintre Sibiu si Nadlac pe autostrada A1.

Lucrarile au fost intarziate mai multi ani din cauza unor dificultati legate de obtinerea avizelor de mediu pentru ecoductele destinate trecerii ursilor si pentru pesteri de lilieci.

Citeste si:
Cati kilometri de autostrada se deschid in 2017
CNAIR: Vom da in folosinta 90...

”Lugoj-Deva este in mare parte blocat pentru ca nu exista autorizatii de construire. Facem eforturi sa le obtinem, suntem conditionati de obtinerea acordului de mediu si de existenta unor pesteri de lilieci care ba sunt, ba nu sunt. A aparut, in mod surprinzator, si un culoar de migratie a ursilor, pentru care am implementat doua tuneluri, sectiune care se afla in proiectare, urmand a fi scoasa la licitatie”, a spus Homor.

In cazul Autostrazii Sebes-Turda (A10), care leaga autostrazile A1 si A3, daca nu vor exista intarzieri, ar putea fi finalizate loturile 2, 3 si 4, cu o lungime cumulata de 53 de kilometri, din totalul de 70 al autostrazii.

In 2017 ar trebui sa fie terminati si 47 de kilometri din autostrada Targu Mures - Campia Turzii, parte din Autostrada A3. Aici, termenul de executie este de 12 luni, iar lucrarile ar trebui sa inceapa in septembrie.

Un alt segment cu sanse de a fi terminat in urmatorul an si jumatate este unul de 30 de kilometri intre Suplacu de Barcau si Bors, parte din A3. Pe acest sector, unde a lucrat firma Bechtel, lucrarile sunt finalizate in proportie de peste 50%.

Citeste si:
O cisternă cu lapte s-a răsturnat pe A1. Trafic parțial blocat
O cisternă cu lapte s-a...

Tot pe autostrada Transilvania ar putea fi deschise tronsoanele Nadaselu - Mihaiesti, de 16,8 km, si Gilau-Nadaselu, 8,7 km, ultimul fiind in stadiu avansat de realizare.

Pentru segmentul Nadaselu - Mihaiesti, partea de proiectare va incepe in acest an. Si "ciotul" de 3 km de la intrarea in Bucuresti a autostrazii A3, de la Petricani, ar putea fi finalizat anul viitor. Finalizarea "ciotului" este doar la stadiul de obtinere a avizelor necesare pentru emiterea autorizatiei de construire, potrivit situatiei prezentate sambata noului ministru al Transporturilor, care a vizitat mai multe santiere in zona Capitalei.

Pe langa acestea, exista proiecte importante de modernizare si largire a drumurilor nationale, care ar putea fi finalizate in acest an sau in 2017.
Actualul proiect de largire a DN7 in zona care traverseaza Valea Oltului, are ca de termen finalizare sfarsitul lunii iulie 2016.

Mai exista un proiect de largire pe 5 kilometri, 3 km cu o banda si alti 2 km cu doua benzi in plus. In prezent, este finalizat studiul de fezabilitate si proiectul tehnic, iar CNADNR cauta acum sursa de finantare. Pana la sfarsitul anului, proiectul va fi scos la licitatie.

Citeste si:
Anul școlar 2021-2022: cum se pot întoarce elevii la clase în...
Anul școlar 2021-2022: cum se...

Din proiectul de largire la doua benzi pe sens si modernizare a centurii nord a Bucurestiului, care ar putea fi finalizat la sfarsitul anului 2018 sau inceputul anului 2019, vor fi terminate doua tronsoane pana la sfarsitul anului 2017, in zona DN2 – A2.

Alte orase care ar trebui sa aiba centurile reabilitate integral sau partial pana la finalul anului 2017 sunt Craiova (Craiova Sud), Brasov (sectiunile DN1 - DN11 si DN12), Carei, Targu Jiu, Targu Mures, Suceava, Bacau, Tecuci si Mihailesti.

Drumurile nationale importante care vor fi reabilitate in urmatorul an si jumatate sunt DN76 (Deva-Oradea), DN67 (tronsonul Rovinari-Bumbesti Jiu), DN66 (tronsonul Bumbesti Jiu – Petrosani), DN56 (tronsoanele Galicea Mare-Calafat si Craiova – Galicea Mare), DN79 (Arad-Oradea) si DN73 (tronsonul Pitesti – Campulung).

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri