Industria auto a devenit in ultima perioada una dintre cele mai inovative industrii, in contextul in care rapiditatea si conectivitatea sunt factorii care cantaresc acum cel mai mult in ochii clientilor. Intr-o era in care suntem mereu conectati la Internet, experienta pe care clientii o au cu industria auto trebuie, de asemenea, sa se transforme.

Ca un exemplu practic, marile firme de curierat din piata locala au inceput sa apeleze cat mai mult la tehnologie, iar interactiunea cu clientul trebuie sa mearga cat mai mult, daca nu complet, in zona digitala. Este si cazul altor afaceri din industria auto (cum ar fi Pilkington), care pretuiesc rapiditatea si conectivitatea in business. De asemenea, comunicarea cu clientul trebuie sa treaca la urmatorul nivel, astfel incat acesta sa beneficieze de consultanta si informatii detaliate in timp util.

De aceea, un call-center performant, care sa raspunda cu promtitudine tuturor apelurilor si solicitarilor clientilor, este primul pas in crearea unei experiente cu adevarat deosebite in curierat. O solutie integrata de telefonie, conectata permanent la toate soft-urile care gestioneaza activitatea flotelor va reduce cu siguranta timpul de asteptare pentru fiecare client si va creste productivitatea si gradul de satisfactie a clientului.

Tot pentru a mentine o calitate ridicata a serviciilor, companiile din acest domeniu au nevoie si de o flota de masini bine intretinute care sa vina in sprijinul soferilor. Aceasta se poate realiza prin parteneriate cu firmele producatoare si importatoare de piese si accesorii auto si cu service-uri care pot oferi servicii performante in acest sens.

Pe langa call-center si servicii auto de calitate, un business de curierat, dar si orice afacere din industria auto care opereaza cu oameni si flote, are nevoie de sute de abonamente de voce pentru angajatii din teren, smartphone-ul fiind deja prietenul nelipsit al oricarui curier. Comunicarea dintre client si agentul care ii aduce coletul trebuie sa fie eficienta, rapida si naturala, motiv pentru care smartphone-ul este cel mai simplu mod prin care cele doua parti pot obtine beneficiile tehnologiei.

Mai mult, printr-un smartphone sau o tableta, angajatul poate fi in permanenta conectat cu call-center-ul si cu platforma de gestionare a comenzilor, astfel incat sa obtina in timp real toate informatiile despre clienti si comenzi sau update-uri despre adresele de livrare. Deja, cei mai mari jucatori din Romania interactioneaza prin SMS-uri cu clientii, astfel incat clientul sa stie intotdeauna cu cateva ore inainte despre situatia coletului si timpul estimat de livrare.

Tehnologia duce insa lucrurile si mai departe, permitand clientului prin aplicatiile de tracking sa urmareasca non-stop statusul comenzii, oferindu-i astfel o experienta desavarsita.

Arhitectura din spatele acestor sisteme de tracking de ultima generatie se bazeaza pe dispozitive wireless sofisticate de localizare a flotelor, ceea ce ofera atat clientului sentimentul de siguranta, cat si administratorului acestui business posibilitatea de a fi permanent in controlul flotei de curieri, eficientizandu-si costurile si reducand timpul de livrare.

Sistemele integrate de comunicare si conectivitate sunt cele care permit eficientizarea la maximum a activitatii de curierat, fiind o investitie pe care orice firma de curierat ar trebui sa o faca. In aceasta era digitala, tehnologia este cu siguranta diferentiatorul in business-ul de curierat, fiind cea care poate face trecerea de la pierdere la profit.

Aplicatiile de trafic pe smartphone sau tableta, cum ar fi Waze, sunt necesare pentru a reduce timpul de deplasare pentru curieri, intr-un oras din ce in ce mai aglomerat. De aceea, o firma din industria auto care nu isi doteaza cu o tableta sau smartphone angajatii este practic cu 10 ani in urma concurentei.

De exemplu, revenind la curierat, in momentul livrarii comenzilor, angajatii pot apela cu incredere la tehnologie, atat prin utilizarea tabletelor modificate pentru a identifica si inregistra clientul, cat si pentru transmiterea in timp real a informatiilor despre finalizarea comenzii catre sediul central.

Vodafone ofera companiilor din industria auto un instrument prin care poate fi evaluata afacerea si poate fi comparata totodata cu piata luand in considerare eficienta din punct de vedere al infrastructurii si solutiilor de comunicare folosite.

Ready Business Score analizeaza intr-un chestionar caracteristicile unei afaceri, de la dimensiune, caracteristici, provocari specifice, pana la modul de lucru si nivelul de mobilitate. Pe baza raspunsurilor, rezulta un raport de evaluare detaliat despre conectivitate si modul de utilizare a infrastructurii de comunicare precum si solutii de imbunatatire a afacerii.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri