Bridgestone organizeaza impreuna cu Mercedes-Benz, in fiecare sezon de iarna, teste de condus pe gheata si zapada in Austria si Suedia pentru a demonstra performantele anvelopelor sale, iar anul acesta primul test a fost in Saalfelden, landul Salzburg, Austria. Mercedes-Benz face teste aici de peste 20 de ani.
In functie de programul de training ales pretul in Saalfelden variaza intre 600 de euro si aproape 2.000 de euro. In aceste tarife sunt incluse cateva ore de condus pe gheata si zapada cu modele Mercedes-Benz, cazare si masa.
Anvelopele de iarna care au echipat cele 40 de exemplare Mercedes-Benz, cu puteri intre 177 CP si 510 CP, la testul din Austria, au fost Bridgestone Blizzak LM-32 (fabricate in Polonia), Bridgestone Blizzak LM-25 (fabricate in Japonia), Bridgestone Blizzak LM-60 (fabricate in Ungaria) si Bridgestone Blizzak LM001 (fabricate in Spania).
Dupa cum au spus instructorii Mercedes-Benz, anul acesta conditiile pentru teste au fost perfecte, -12 grade si 50 de centimetri de gheata pe un teren de golf, transformat in una dintre pistele de training.
Inainte de a incepe testele, pilotii germani ne-au aratat repede care este pozitia corecta la volan. Scanul trebuie reglat in asa fel incat sa putem apasa puternic ambreiajul sau frana, iar forta sa nu fie retinuta de scaun. Spatarul scaunului trebuie sa fie drept la 90 de grade sau foarte putin lasat pe spate, volanul trebuie sa fie la 30-40 de cm de corp, iar mainile trebuie tinute la 9:15.
Citeste si:
Fara sa pierdem mai mult de 5 minute, am ales cate o cheie si am pornit din parcarea subterana a hotelului catre prima proba. Prima masina in care m-am urcat a fost un Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 220d 177 CP 4x4, cu care am facut slalom pe un teren cu zapada si gheata. A fost imposibil sa trec de 70 km/h, ESP-ul a fost foarte insistent. Din pacate, nu am avut voie sa il decuplez pentru aceasta proba. Dupa cateva ture cu CLA Shooting Brake am schimbat masina cu SUV-ul GLC. La 70 km/h, pe zapada inghetata, ambele modele echipate cu anvelope Bridgestone Blizzak s-au comportat foarte bine, au derapat doar cativa centimetri si au fost usor de redresat.
Una dintre probele mult asteptate a fost drift-ul cu modele AMG. Am ales un Mercedes-AMG C63 S coupe 510 CP, care a avut tractiune spate si anvelope de iarna Bridgestone Blizzak LM-25. La aceasta proba, pilotul neamt ne-a spus prin statie cat de mult sa viram rotile si cat de tare sa acceleram pentru a face un drift perfect. Din cauza pistei acoperite cu gheata, nu am reusit sa depasesc 65 km/h.
Citeste si:
Dupa acest program de training Bridgestone, am tras concluzia ca a conduce cu peste 60 km/h in conditiile in care drumul este acoperit cu polei, chiar si in cazul in care ai o masina performanta si anvelope premium, nu este un act de curaj, ci unul de inconstienta.
Citeste si:
Despre anvelopele de iarna Bridgestone Blizzak pot spune ca sunt foarte bune atata timp cat adaptezi viteza la conditiile de trafic. A fost o diferenta foarte mare intre terenul acoperit cu zapada si cel cu gheata. Daca pe zapada masinile virau precis, erau stabile si franau bine, pe gheata in anumite situatii autoturismele au fost mai greu de controlat.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: