Au început testele cu anvelope de iarnă în Europa, care se desfășoară pe asfalt uscat, umed, pe zăpada și pe gheață. Publicația Auto Bild Germania a ales pentru teste mai multe branduri de anvelope de iarnă cu dimensiunea de 205/55 R16 H.

La începutul testelor anvelopelor de iarnă, 50 de anvelope diferite au fost cumpărate de la retaileri specializați. Primul control de siguranță a fost un test de frânare pe o pistă umedă la 80 km / h. Cel de-al doilea a fost cel de frânare de la 50 km / h pe un strat de zăpadă. După aceste teste au fost oprite doar 20 de anvelope cu cele mai scurte distanțe de frânare de la ambele teste de frânare.

În runda finală, cele 20 de anvelope de iarnă au fost supuse la 13 teste suplimentare:
• Pe zăpadă: tracțiune, slalom și manevrabilitate
• Pe o pistă umedă: acvaplanare, acvaplanare curbă, traseu circular și manevrabilitate
• Pe pistă uscată: frânare (de la 100 km/h), zgomot de manevrare și trecere
• Costuri: kilometraj, preț la 1000 km kilometraj, rezistență la rulare

Aceste anvelope de iarnă echipează din fabrică noile autoturisme compacte Ford Focus, Volkswagen Golf 8, Opel Astra, etc.

TOP cele mai bune anvelope de iarnă cu dimensiunea 205/55 R16 în 2021

1. Continental WinterContact TS 870

Câștigătorul testului a fost WinterContact TS 870 de la Continental. În toate condițiile meteorologice acestea au avut performanțe bune, distanțe scurte de frânare, comportament precis al direcției și, de asemenea, rezerve bune de siguranță pentru acvaplanare.

Dintre toți candidații la test, cel mai mare kilometraj a fost calculat pentru anvelopa Continental. Rezistența la rulare a lui Conti este, de asemenea, scăzută (locul 3 după Barum și Nokian), ceea ce are un efect pozitiv asupra consumului de combustibil.

2. Michelin Alpin 6

Pe locul doi se situează Alpin 6 de la Michelin, care are un potențial de performanță echilibrat și punctează cu proprietăți bune de iarnă, calități convingătoare de manevrabilitate și kilometraj ridicat. Ca puncte slabe au avut ușoare tendințe de subvirare pe carosabil ud.

3. Kleber Krisalp HP3 și Vredestein Wintrac

Anvelopele Kleber Krisalp HP3 și Vredestein Wintrac (ambele locul 3) au primit și ele rezultatul testului „exemplar”.

Kleber Krisalp HP3 au fost considerate anvelope accesibile cu performanțe bune pe timp de iarnă, manevrabilitate bună pe zăpadă și rezistență la acvaplanare. Ca puncte slabe sunt tendințe ușoare de subvirare pe carosabil ud.

Anvelopele Vredestein Wintrac au caracteristici dinamice pe carosabil ud și uscat, oferă precizie direcției și rezistență la rulare redusă. Ca puncte slabe au durabilitate limitată.

5. Bridgestone Blizzak LM 005

Pneurile Bridgestone Blizzak LM 005 au cele mai bune performanțe pe zăpadă, oferă stabilitate la acvaplanare și distanțe mici de frânare pe carosabil ud. Ca puncte slabe, jurnaliștii germani spun că au o durată de viață sub medie.

Pe următoarele locuri sunt anvelopele de iarnă Hankook (Winter i * cept RS2), Goodyear (UltraGrip 9+) și Dunlop (Winter Sport 5), care au fost evaluate ca fiind „bune”.

Cititi si Când ar trebui să alegi anvelope all season în locul celor de iarnă

Anvelopele de iarnă sunt obligatorii atunci când este zăpadă pe carosabil, după data de 1 Noiembrie, acestea fiind eficiente la capacitate maximă atunci când temperatura scade sub 7 grade Celsius. Autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone trebuie echipate cu dispozitive antiderapante.

Șoferii care sunt prinși că nu au mașina echipată cu anvelope de iarnă riscă să rămână fără certificatul de înmatriculare și să primească o amendă între 1.305 și 2.900 de lei, potrivit ordonanței de urgență nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

Pentru a primi înapoi certificatul de înmatriculare este necesară dovada montării cauciucurilor de iarnă pe toate cele patru roți.

Această contravenție intră în clasa IV de sancțiuni. Numărul de puncte de amendă este de cel puțin 9, iar valoarea unui punct de amendă este de 145 lei.

Anvelopele de iarnă trebuie inlcuite cel târziu când au mai rămas doar 4 mm din banda de rulare, ceea ce înseamnă că au pierdut 50-60% din amprentă, întrucât atunci când sunt noi, au un profil de 8-10 mm. Presiunea recomandată pentru anvelope iarnă este cu aproximativ 0,2 bari mai mare decât valoarea de vară.

Cauciucurile de iarnă sunt fabricate dintr-un cauciuc special ce oferă o aderență adecvată pentru temperaturile de sub 7 grade sau pentru carosabilul acoperit de zăpadă, gheață sau polei.

Sursa foto: Anna Grigorjeva / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri